• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4359 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت

در مجمع عمومي عادي ساليانه تصويب شد

تقسيم سود ۳۱۲۵ ريالي براي هر سهم همراه اول

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، نهمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول صبح روز يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ماه با حضور بيش از ۹۴ درصد سهامداران در سالن خليج‌فارس پژوهشگاه نيرو برگزار شد.

مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول با رياست مهدي اخوان‌بهابادي رييس هيات مديره همراه اول آغاز شد.

در اين مراسم پس از سخنان رييس مجمع و مديرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعيين سود تقسيمي، پاداش و حق جلسه هيات مديره تصميم‌گيري شد. در اين جلسه با نظرخواهي از سهامداران حاضر و استماع سخنان هيات رييسه، با توزيع سود ۳۱۲۵ ريالي بابت هر سهم موافقت و مقرر شد سود سهامداران حقيقي از ۲۵ ارديبهشت واريز شود. همچنين درباره ميزان پاداش و حق جلسه هيات مديره تصميم‌گيري شد. بر اين اساس مقرر شد پاداش اعضاي حقوقي هيات مديره بدون تغيير و همچون سال گذشته باشد.

در اين مراسم، حميد فرهنگ مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران، گزارش جامعي از عملكرد سال ۱۳۹۷ شركت به مجمع سهامداران ارايه كرد. فرهنگ ضمن تبريك به مناسبت ماه مبارك رمضان و يادآوري اينكه سال ۱۳۹۸ سال «رونق توليد» نامگذاري شده است، اظهار داشت: در همين ابتداي سال جديد توانستيم گام بلندي در حمايت از توليد سيم‌كارت‌هاي داخلي‌ برداريم كه اميدواريم اقدامي درخور نام سال باشد. مدير عامل همراه اول با بيان اينكه اميد است كه در اين سال با حمايت همكاران همراه اولي و سهامداران، بتوانيم سهمي در تحقق اين شعار ايفا كنيم، به ارايه گزارش عملكرد سال مالي قبل پرداخت و گفت: همراه اول توانست با دو پله صعود به نسبت سال ۹۶، به جايگاه ۱۷ دنيا از نظر تعداد مشتركان برسد. وي تصريح كرد: همراه اول در سال ۱۳۹۷ با جذب بيش از ۸.۳ ميليون مشترك جديد به سهم بازار ۶۰.۱ درصد دست يافت و توانست ضمن توسعه كمي و كيفي شبكه ارتباطي و افزايش سهم ترافيك در نسل ۴ (LTE) به ۶۰ درصد و ثبت ركورد ۵۴۱۹ ترابايت مصرف روزانه ديتا بدون در نظر گرفتن ترافيك TD-LTE مبين نت، برتري خود را در بازار رقابتي همچنان حفظ كند.

مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران با اشاره به فروش حدود ۱۱۰ ميليون سيم‌كارت تاكنون، درباره مشتركان نسل‌هاي جديد ارتباطي اين اپراتور ابراز كرد: حدود ۱۲.۱ ميليون مشترك G۴ و ۱۶.۱ ميليون مشترك G۳ در شبكه داريم.

وي با تاكيد بر داشتن جايگاه بزرگ‌ترين شبكه پهن باند كشور با ۳۲ ميليون مشترك ديتاي در بازه زماني سه ماهه خاطرنشان كرد: در حال حاضر با ۱۹۷۰۰ سايت G۴، ۲۰۸۰۰ سايت G۳ و ۳۱۱۰۰ سايت G۲ پوشش شهرهاي كشور را به ۱۰۰ درصد رسانده ايم و ضريب نفوذ LTE در شبكه همراه اول ۴۱ درصد و سهم ترافيك LTE نيز ۶۰ درصد است. فرهنگ ادامه داد: همچنين توانستيم ۵۷۰ سايت پهن باند را روي فيبر نوري اجرايي كنيم و ظرفيت IPBB به ۱۸۹۴۰۰ گيگابيت بر ثانيه رسيد كه ۳.۱ برابر رشد به نسبت سال ۱۳۹۶ نشان مي‌دهد.

مدير عامل همراه اول از دو اقدام مهم در راستاي افزايش ظرفيت پهناي باند شبكه خبر داد و عنوان كرد: سال گذشته روي باند فركانسي ۱۸۰۰ به ميزان ۵ و ۷.۵ مگاهرتز به ترتيب به استان‌ها و تهران اختصاص داديم و همچنين روي باند ۲۶۰۰ نيز افزايش ظرفيتي ۵ مگاهرتزي را داشتيم كه در نتيجه سرعت ديتاي همراه اول رشد و بهبود قابل توجهي داشت. فرهنگ از ارايه ۵۰ محصول و خدمت در سال گذشته خبر داد و يادآور شد: علاوه بر اينكه هر هفته يك محصول و خدمت را ارايه داديم، بيش از ۱۵۰۰ سرويس در حوزه خدمات ارزش افزوده پهن باند تعريف و ارايه كرديم.

وي اشاره‌اي به خدمات USO و WLL روستايي نيز داشت و بيان كرد: در اين بخش توانستيم ۳۵۷۰ سايت و ۲۵ دستگاه BSC از شبكه WLL را به شبكه همراه اول برگردانيم و توزيع بيش از ۵۰۰ هزار سيم‌كارت روستايي داشته باشيم. فرهنگ خاطرنشان كرد: رويكرد جديد همره اول تعامل حداكثري با ذي‌نفعان به منظور برخورداري آحاد مردم از خدمات توسعه يافته و ارزشمند ارتباطي است و بر اين اساس ادغام شبكه WLL در دستور كار قرار گرفت و هم در اين راستا سرويس رومينگ ملي به روي اپراتورهاي داخلي گشوده شد تا مشتركان اپراتورهاي رقيب نيز از شبكه گسترده همراه اول بهره‌مند شوند.

مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران با بيان اينكه رتبه اول شفافيت مالي بين ۳۰۳ شركت پذيرفته شده در بورس را داريم، اذعان كرد: همراه اول در سال ۱۳۹۷ توانست علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدي سود پيش‌بيني شده براي هر سهم، از نظر شفافيت اطلاعات رتبه نخست را بين شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران كسب كند؛ همچنين در رتبه‌بندي ۱۰۰ شركت برتر ايران نيز موفق شد رتبه ۳ بيشترين سودآوري، رتبه ۱۴ بيشترين درآمد و رتبه ۸ بالاترين ارزش افزوده را از آن خود كند.

مدير عامل همراه اول از راه‌اندازي سيستم يكپارچه مديريت ارتباط با مشتري و صورت‌حساب (CRM-CBS) هم به عنوان دستاوردي براي اين اپراتور ياد كرد و گفت: در پي اجراي اين پروژه كه يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي بخش فناوري اطلاعات كشور قلمداد مي‌شود، علاوه بر ايجاد ظرفيت‌هاي جديد، امكان ارايه سرويس‌هاي متنوع به مشتركان انبوه و سازماني فراهم شد.

وي در ادامه سخنانش از برنامه ۵ساله راهبرد همراه اول كه با نام «منظومه» در حال اجراست، ياد كرد و گفت: اين برنامه متمركز بر توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي مبتني بر آخرين تكنولوژي و ايجاد كسب و كارهاي نوآورانه است و برآنيم تا از رهگذر اجراي اين برنامه، نقشي تعيين‌كننده در گسترش خدمات دولت الكترونيك و سرويس‌هاي ديجيتال در كشور ايفا كنيم. فرهنگ ادامه داد: در اين برنامه چشم‌انداز شركت، تثبيت جايگاه همراه اول به عنوان يكي از رهبران بازار ICT منطقه با ارايه خدمات و راهكارهاي هوشمند براي توانمندسازي اكوسيستم ديجيتال تعيين شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه در نظر داريم در افق ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار ميليارد تومان درآمد برسيم، لذا نيازمند تعريف سطح نزديك هسته (Near core) بوديم كه ارايه خدمات سازماني، اينترنت اشيا و ارايه خدمات مديريت شده شركت را شامل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون