• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

از حواشي جشنواره كن تا نمايش هملت شاهزاده اندوه

قضيه بغرنج آلن دلون

گروه فرهنگ و هنر

 

 

حركتي اعتراضي روي فرش قرمز كن نسبت به جايزه افتخاري آلن دلون، انتشار كتاب‌هاي جديد محمد صالح علا به همراه حضور افشين هاشمي در نمايش «هملت، شاهزاده اندوه» از مهم‌ترين رويداد‌هاي خبري روز هستند.

 

اعتراض «آلن دلون» در جشنواره كن

در شب اعطاي جايزه نخل طلاي افتخاري جشنواره كن به «آلن دلون» بازيگر كهنه‌كار فرانسوي، حركتي اعتراضي روي فرش قرمز جشنواره در واكنش به اين جايزه شكل گرفت. اين بازيگر افسانه‌اي تاريخ سينماي فرانسه، جايزه نخل طلاي افتخاري كن ۲۰۱۹ را به پاس شش‌دهه فعاليت سينمايي خود دريافت كرد كه به سبب برخي اظهارنظرهاي وي درباره خشونت عليه زنان، «ساند ون روي» بازيگر بلژيكي-هلندي با جمله «خشونت را عليه زنان متوقف كنيد» كه روي بدنش خالكوبي كرده بود اعتراض خود را روي فرش قرمز جشنواره به اعطاي اين جايزه نشان داد. تصميم جشنواره كن براي تجليل از اين بازيگر ۸۳ ساله در خارج از فرانسه نيز مخالفاني داشت و در امريكا يك درخواست آنلاين با بيش از ۲۵ هزار امضا بر اين اساس جمع‌آوري شد. «آلن دلون» پس از دريافت جايزه خود گفت: يك چيز كه از آن مطمئن هستم و به آن افتخار مي‌كنم كارنامه كاري من است و اين نخل طلا براي فعاليت حرفه‌اي به من داده شده و نه چيز ديگر و به همين دليل است كه از اين بابت بسيار خوشحال و راضي هستم.

انتشار كتاب‌هاي محمد صالح‌علا

«شب در زيباترين لحظاتش» نوشته زيد شهيد با برگردان ايليا آل‌خميس به همراه كتاب‌هاي «كاپوچينو، كيك‌ پنير» و «دست بردن زير لباس سيب» نوشته محمد صالح‌علا منتشر شد. به گزارش ايسنا كتاب داستاني «شب در زيباترين لحظاتش» نوشته زيد شهيد با برگردان ايليا آل‌خميس در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قيمت ۱۵ هزار تومان توسط نشر پوينده منتشر شده است. همچنين چاپ جديد مجموعه نوشته‌هاي پراكنده محمد صالح‌علا با عنوان «دست بردن زير لباس سيب» در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قيمت ۲۵ هزار تومان توسط نشر پوينده منتشر شده است.

 

افشين هاشمي «هملت، شاهزاده اندوه» را روايت مي‌كند

محمد عاقبتي قصد دارد نمايش «هملت، شاهزاده اندوه» با بازي افشين هاشمي را كه پيش از اين اجراهايي در داخل و خارج كشور داشته است، از ٨ خرداد (تنها به مدت هفت شب) در تماشاخانه سپند روي صحنه ببرد. نمايش «هملت، شاهزاده اندوه» نوشته محمد چرمشير بازخواني «هملت» شكسپير است كه با كارگرداني محمد عاقبتي و بازي افشين هاشمي پيش از اين در داخل و خارج از كشور به صحنه رفته است. اين اثر كه به تازگي تور جديد اجراهاي خود در امريكا را به پايان رسانده، قرار است از ٨ تا ١٣ خرداد، ساعت ٢١ در سالن شماره ٢ تماشاخانه سپند روي صحنه برود. اجراي يك هفته‌اي «هملت، شاهزاده اندوه» پاياني بر اجراهاي اين اثر نمايش، كه اولين‌بار ده سال پيش در فستيوال مونوليو روي صحنه رفت، خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون