• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

نمايش مفتضحانه اينتر در مقابل ناپولي

نگران باشيد، هيچ چيز تحت كنترل نيست

نويد خرم‌خورشيد

اگر طرفدار يكي از تيم‌هاي شهر ميلان باشيد، مدت‌هاست كه از لذت طرفداري، تنها همراهي تيم‌تان در روزهاي سخت را چشيده‌ايد؛ در همين تلخي همچون زهر مار هم اما چون نيك بنگريم حلاوتي است كه ما را همچنان همراه تيم مي‌كشاند تا مصرانه تك‌تك بازي‌ها را دنبال كنيم.

هر تيمي مي‌بازد، هر تيمي روز بد دارد. بعضي باخت‌ها اما تنها يك باخت ساده ساده نيستند بلكه نشان از سست بودن بنيان‌هاي تيم دارد. نمونه بارزش باخت تيم اينترميلان در مقابل ناپولي در نيمه شب دوشنبه بود. اينتر در ديداري كه شايد شايسته شكست سنگين‌تر از اين هم بود با نتيجه ۴ بر يك در مقابل ناپولي شكست خورد تا جايگاه سومي را كه تا اينجاي فصل با خون جگر حفظ كرده بود، يك هفته به پايان ليگ به تيم دوست داشتني آتالانتا هبه كند. حتي با اين باخت هم سرنوشت اينترميلان در دست خودش است و با پيروزي در برابر امپولي در هفته پاياني سري آ مي‌تواند بليت چمپيونز ليگ فصل آينده را در جيب خود ببيند.

نمايش ضعيف و فضاحت‌بار نراتزوري در ديدار مقابل ناپلي‌ها نشان‌دهنده اين بود كه در اين باشگاه هيچ چيز تحت كنترل مربي و مديران تيم نيست. به وضوح در دقايق بسياري از بازي چندين بازيكن اينتر از جمله پريشيچ در زمين راه مي‌رفتند و رسما تلاشي براي پرس روي توپ و حتي دنبال كردن يار مستقيم نمي‌كردند. اما با اين وجود اين كم‌كاري هم نكته نااميد كننده اينتر نبود.

شاهكار آقاي اسپالتي در تيم با تعويض ايكاردي نمايان شد. براي ما طرفداران اينتر كه در اين فصل از تعويضات تكراري و بيهوده اسپالتي خون به جگر شده بوديم، تعويض غيرتكراري آن شب زخم آخر بود. ايكاردي با متئو پوليتانو، هافبك سمت راست اينتر تعويض شد. پريشيچ از سمت چپ به راست آمد و ايكاردي و مارتينز به عنوان مهاجم‌هاي نوك و سايه ايفاي نقش كردند. شايد خوانندگاني كه بازي را نديده‌اند، فكر كنند ادعايي كه در ادامه مطرح مي‌شود شوخي است يا نشان از سطحي‌نگري دارد اما باور بفرماييد كه تيم اينتر ميلان در مقابل ناپولي به مدت ۴۵ دقيقه با تركيبي بازي كرد كه در آن نه هافبك چپ وجود داشت و نه وينگر چپ؛ كوادوو آساموا يك نيمه تنها نفر سمت چپ اينتر در كل طول زمين بود. در واقع آقاي اسپالتي با يك تعويض نصف يك زمين فوتبال را به شعاعي كه آساموا بايد پوشش مي‌داد، اضافه كرد.

نكته منفي اين تعويض اما تنها اين نبود كه سمت چپ زمين را لخت و عريان گذاشت براي جولان ناپلي‌ها. به صورت واضح با آمدن ايكاردي در زمين مشخص شد كه پريشيچ و بروزويچ عامدانه به ايكاردي پاس نمي‌دهند. چندين و چند بار دو بازيكن كروات اينتر مي‌توانستند با پاس‌هاي ساده ايكاردي را در موقعيت گل قرار دهند اما انتخاب‌شان يا شوت به در و ديوار بود يا دادن پاس سخت به هر كس ديگري به جز ايكاردي.

تلخي باخت به كنار، نمايش اينتر در بازي مقابل ناپولي يك پيام روشن براي طرفداران نراتزوري داشت:«نگران باشيد؛ هيچ چيز تحت كنترل نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون