• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

ديونتي وايلدر تنها يك دقيقه زمان نياز داشت

قهرماني بمب‌افكن برنزي با هوك راست

بهرام سرگوسرايي

 

 

ديونتي وايلدر در بهترين شرايط ممكن قرار دارد و بي‌رحمانه بر بوكس سنگين‌وزن دنيا پادشاهي مي‌كند. اين بوكسور امريكايي استثنايي يكشنبه‌شب در يكي از مهم‌ترين مسابقات بوكس سال 2019 مقابل حريف برزيلي خود دومنيك قرار گرفت. اين مسابقه كه يكي از پربيننده‌ترين مبارزات امسال بود چندان به طول نينجاميد و وايلدر در كمتر از يك دقيقه موفق شد حريف خود را ناك اوت كند. از لحظه‌اي كه زنگ آغاز مبارزه به صدا در آمد، وايلدر وحشيانه به حريف تاخت و بوكسور برزيلي مقهور ضربات سنگين مرد امريكايي شده بود. بمب‌افكن برنزي سرانجام پس از تنها 43 ثانيه با يك هوك راست بسيار سنگين كار حريف را يكسره كرد و يكي از بهترين ناك‌اوت‌هاي سال را رقم زد.

بمب‌افكن برنزي لقبي است به تأسي از «جو لوييس» كه به بمب‌افكن قهوه‌اي شهره بود به ديونتي وايلدر داده‌اند. اين دومين شكست دومنيك برزيلي در طول دوران حرفه‌ايش بود، اما ديونتي وايلدر موفق شد آمار بي‌نظير صفر شكست خود را حفظ كند و با 41 پيروزي به سوي تبديل شدن به يك اسطوره حركت كند. وايلدر در هفته‌هاي گذشته بسيار جنجال‌آفرين شده بود و با گفتن جمله «مي‌خواهم يكي از رقبايم را در رينگ بوكس بكشم» نقل محافل ورزشي و غيرورزشي شده بود. برخي مي‌گويند به زبان آوردن آن جمله ترسي غريب در دل رقباي وايلدر انداخته و بمب‌افكن برنزي با يك برتري محسوس رواني نسبت به رقبايش وارد رينگ مي‌شود. وايلدر پيش از اين مبارزه هم بارها تاكيد كرده بود كه دوست دارد دومنيك برزيل را بكشد و بدش نمي‌آيد كه يك جسد در رينگ بوكس به جاي بگذارد. دومنيك بعد از پايان مسابقه به داوري اعتراض داشت و مي‌گفت من مي‌شنيدم كه داور چه مي‌گويد و به راحتي مي‌توانستم ادامه بدهم، اما اين بوكس است و بايد هر چه داور مي‌گويد را پذيرفت.

ديونتي وايلدر در 41 پيروزي كه به دست آورده در 40 مورد حريف را ناك‌اوت كرده و هيچ حرف و حديثي به‌جا نگذاشته است. او در تابستان 2008 در المپيك لندن در مسابقات بوكس آماتور شركت كرد و موفق شد مدال برنز را بگيرد، به‌همين خاطر است كه به او عنوان بمب‌افكن برنزي را داده‌اند. وايلدر در كارنامه‌اش يك مساوي هم دارد و آن مبارزه تاريخي‌اش با تايسون فيوري است. فيوري در آن مسابقه دو بار از ناك‌اوت برگشت و به عقيده بسياري از علاقه‌مندان بوكس باشكوه‌ترين بازگشت‌هاي تاريخ را داشت. جنجال‌هاي آن مسابقه تا مدت‌ها ادامه پيدا كرد. مسابقه 12 راند به طول انجاميد و در اين مدت هر دو ورزشكار ضربات كاري و سهمگيني به يكديگر وارد كردند.

وايلدر در تدارك مبارزه با چند تن از بزرگان ديگر حال حاضر بوكس است تا بتواند خودش را در سطح جهاني به عنوان بهترين بوكسور جهان مطرح كند. بايد ديد پايان اين ماجراجويي‌هاي وايلدر چه خواهد شد و آيا واقعا شاهد يك جسد در رينگ بوكس خواهيم بود يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون