• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4374 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

محسني‌اژه‌اي در توديع و معارفه روساي دادگستري كل استان هرمزگان:

چرا فيلم قانون‌گريزي و بي‌عفتي‌ها را براي مقامات قضايي نمي‌فرستيد؟

بعد از تغييرات قوه قضاييه، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي ديگر سخنگو نبود اما همچنان در سمت معاون اول رييس قوه قضاييه باقي ماند. شايد حضور او و خبرهايي كه خط و نشاني از اظهارات اژه‌اي در آن مشاهده مي‌شود، كمتر است اما همچنان جسته و گريخته اظهاراتش بازتاب‌هايي را به‌دنبال دارد. او روز گذشته طي سخناني در آيين تكريم و معارفه روساي سابق و جديد دادگستري كل استان هرمزگان، گفت: هرمزگان حقيقتا جامع مذاهبي است كه دشمن از اين مهرباني و وحدت و شعور و بصيرت و از اين كنار هم بودن ناراحت و مضطرب است.

او با اشاره به اينكه دشمن به دنبال آن است تا مردم را نسبت به ارزش‌هاي انقلابي خود دور كند، اضافه كرد: آنها به دنبال آن هستند تا مردم كشورمان نسبت به ارزش‌ها و باورهاي ديني‌شان اعتماد و ايمان‌شان بكاهد.

محسني‌اژه‌اي با بيان اينكه استفاده بي‌نهايت از فضاي مجازي و قبح شكني از مهم‌ترين برنامه‌هاي دشمنان است، مي‌گويد: «دشمن به دنبال رواج بي‌عفتي و بي‌اخلاقي در جامعه است تا پايبندي مردم را بكاهد و با آموزش ماموران خودشان به دنبال هنجارشكني در جامعه و كنار زدن روسري هستند تا با پخش در فضاي مجازي به اهداف خود برسند.»

مهم‌ترين بخش و شايد عجيب‌ترين بخش اظهارات اژه‌اي مربوط مي‌شود به دعوت از مردم براي فيلم گرفتن از افرادي كه به گفته او هنجارشكن هستند و ارسال اين فيلم‌ها به قوه قضاييه تا اقدامات لازم براي برخورد با اين افراد صورت بگيرد. او با بيان اينكه در مقاطعي با كمال تأسف اين موضوع در حال جا افتادن است و كساني هم دانسته يا نادانسته با اين موضوع همراهي مي‌كنند، عنوان مي‌كند: «چرا از انجام امر به‌ معروف و نهي از منكر مي‌ترسيم، چرا از پخش اين موضوع در شبكه‌هاي بيگانه و معاند مي‌هراسيم، چرا ما از كساني كه به دنبال قانون‌گريزي و بي‌عفتي هستند، فيلم نمي‌گيريم و براي مقامات قضايي نمي‌فرستيم. چرا ما منفعل شده‌ايم و اقدامي در مقابل هنجارشكنان نمي‌كنيم و در اين خصوص نگرانيم.» نكته‌اي كه نبايد از آن غافل بود تبعات اين پيشنهاد است، چراكه بخواهيم يا نخواهيم اين رفتار مي‌تواند خود عامل ايجاد تفرقه و شكاف در ميان مردم شود در حالي كه همواره از هر تريبوني حفظ وحدت سفارش شده است. فارغ از اين موضوع يكي از مواردي كه همواره سران قوه‌ قضاييه از آن ناليده‌اند حجم پرونده‌هاي قضايي است. با اين پيشنهاد اين سوال در ذهن نقش مي‌بندد كه آيا اهالي قوه قضاييه در جريان مواجهه با پرونده‌ها به فراغت رسيده‌اند يا قرار است اين موضوع نسبت به پرونده‌هاي ديگر از فساد و دست‌درازي به اموال مردم گرفته تا سوءرفتارهايي كه آسيب‌هاي زيادي را متوجه جامعه و مردم مي‌كند، ارجحيت داده شود؟

اژه‌اي با بيان اينكه كسي كه مي‌خواهد در داخل اتوبوس، در كوچه يا خيابان امر به ‌معروف و نهي از منكر كند، مي‌ترسد، تصريح كرد: «همه متدينين ما نمي‌توانند اين هنجارشكني را تحمل كنند و چرا نشسته‌ايم تا يك دستگاه حكومتي بيايد، برخورد كند.»

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه امروز دشمن تلاش مي‌كند با ايجاد فشار اقتصادي، صبر مردم را لبريز كند، مي‌گويد: امروز بر مردم فشار اقتصادي وجود دارد، همه مديران نظام، قوه قضاييه، مقننه و مجريه بايد تلاش كنيم از تمامي افكار و امكانات براي مقابله با اين فشار اقتصادي استفاده كنيم.

او با بيان اينكه نبايد بگذاريم مردم نسبت به نظام و مسوولان‌شان بي‌تفاوت شوند، اذعان كرد: وظيفه ما مديران بسيار سخت‌تر از مردم است و بايد با تلاش و مجاهدت راه‌هاي دور زدن نقشه‌هاي دشمنان را بيابيم.

محسني‌اژه‌اي همچنين به انتقاداتي كه به ويژه درباره دادگاه سيد محمدهادي رضوي و حضورش در دادگاه تخلفات مالي پتروشيمي بدون لباس زنداني و با لباس شخصي پاسخ مي‌دهد و مي‌گويد: «مي‌گويند چرا يك فرد با كت‌وشلوار به دادگاه آمده است، كسي كه با وثيقه آزاد است و از خانه به دادگاه مي‌آيد با لباس بر تن به دادگاه مي‌آيد و آن‌كس كه در زندان است با لباس زنداني مي‌آيد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون