• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

دولت از صنعت خودرو خارج مي‌شود

مشاور رييس سازمان خصوصي‌سازي از صفر شدن سهام دولت در صنعت خودروسازي كشور با عملياتي‌ شدن اين واگذاري خبر داد و گفت: خودروسازي‌ها از مهم‌ترين شركت‌هاي موجود در اين ليست هستند.

مشاور رييس سازمان خصوصي‌سازي از صفر شدن سهام دولت در صنعت خودروسازي كشور با عملياتي ‌شدن اين واگذاري خبر داد و گفت: خودروسازي‌ها از مهم‌ترين شركت‌هاي موجود در اين ليست هستند.

ماشين خصوصي‌سازي در صنعت خودرو به راه افتاد. هيات واگذاري شركت‌ها دستور واگذاري سهام باقي‌مانده دولت در ۱۸ شركت و بنگاه بزرگ بورسي را صادر كرد كه تنها دو شركت در گروه يك قرار دارد و ۱۶ شركت در گروه دوم واگذاري‌ها هستند. جعفر سبحاني مشاور رييس سازمان خصوصي‌سازي درباره ليست شركت‌هايي كه قرار است سهام باقي‌مانده دولت در آنها واگذار شود، گفت: در مجموع ۱۸ شركت و بنگاه در اين ليست هستند كه ۱۶ شركت جزو گروه دوم و دو شركت در گروه يك قرار دارند. او افزود: در اين ليست 6 پالايشگاه شامل لاوان، شيراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبريز قرار دارند كه دولت ۲۰درصد از سهام هر يك از اين شركت‌ها را دراختيار دارد. او ادامه داد: همچنين در اين ليست سه بانك صادرات، تجارت و ملت هم ديده مي‌شود كه سهام دولت در بانك‌هاي تجارت و ملت ۱۷درصد و در بانك صادرات ۱۸.۳درصد است. به گفته او، البرز و اتكايي امين هم از شركت‌هاي بيمه‌اي هستند كه قرار است سهام دولتي آنها واگذار شود. هم‌اكنون ۱۷.۳۴درصد سهام بيمه البرز و ۱۱.۴۴درصد بيمه اتكايي امين متعلق به دولت است.

سبحاني اضافه كرد: علاوه بر اين هلدينگ صنايع پتروشيمي خليج‌فارس با ۱۹درصد سهام دولتي، ملي صنايع مس ايران با ۱۲درصد سهام و فولاد مباركه اصفهان با ۱۷.۲درصد سهام دولتي در ليست واگذاري سال‌جاري قرار دارند.

مشاور رييس سازمان خصوصي‌سازي در ادامه از صفر شدن سهام دولت در صنعت خودروسازي كشور با عملياتي ‌شدن اين واگذاري خبر داد و گفت: خودروسازي‌ها از مهم‌ترين شركت‌هاي موجود در اين ليست هستند. او اضافه كرد: بر اين اساس ۱۴درصد سهام دولت در شركت ايران‌خودرو و ۱۷.۳۱درصد سهام دولت در سايپا واگذار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون