• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

گران‌فروشي، بيشترين تخلف اصناف است

گروه اقتصادي

 

 

بررسي عملكرد نظارت و بازرسي اصناف تهران در ارديبهشت ماه حكايت از آن دارد كه بيشترين تخلف صنفي در اين ماه گران‌فروشي و عدم درج قيمت و نرخنامه بوده است.

در ارديبهشت ماه سال جاري اتاق اصناف تهران ۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد بازرسي انجام داده كه از اين تعداد ۱۸هزار و ۴۴۸ مورد در سطح خرده‌فروشي، ۲۵۰۰ مورد در سطح عمده‌فروشي، ۳۰ مورد در سطح انبار، ۴۷ مورد در سطح سردخانه‌ها و ۳۳۲۰ مورد در زمينه صنوف خدماتي انجام شده است.

در ۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد بازرسي انجام شده تعداد ۴۷۴۹ برگه جريمه صادر شده كه ۳۷۹۵ مورد در سطح خرده‌فروشي، ۲۹۰ مورد در سطح عمده‌فروشي و ۶۶۴ مورد در صنوف خدماتي بوده
است.

در سطح خرده‌فروشي بيشترين حجم تخلف به ميزان ۱۸۶۳ مورد به علت گران‌فروشي بوده كه در سطح عمده‌فروشي نيز بيشترين حجم تخلف عدم درج قيمت و نرخنامه بوده است.

همچنين در سطح صنوف خدماتي بيشترين تخلف به ميزان ۳۲۹ مورد در زمينه گران‌فروشي بوده كه در مجموع به ترتيب بيشترين ميزان تخلف اصناف تهران در زمينه گران‌فروشي و عدم درج قيمت و نرخنامه بوده است.

طبق اعلام بازرسي اتاق اصناف تهران، در ارديبهشت ماه تعداد ۲۲۸۸ مورد از شكايات از طريق ستاد خبري به ثبت رسيده كه از اين ميان در ۱۲۱۹ پرونده تخلف صنفي و در ۱۰۶۹ پرونده عدم تخلف صنفي مشخص شده است.

اتاق اصناف تهران با دارا بودن ۲ هزار و ۵۱۰ بازرس فعال در ارديبهشت ‌ماه نظارت و بازرسي خود را انجام داده كه درنهايت ارزش ريالي پرونده‌ها در حدود ۱۳ ميليارد و ۲۶ ميليون و ۸۱۹ هزار و ۱۳۱ ريال بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون