• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4385 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

از آلبوم جديد سالار عقيلي تا درگذشت روزنامه نگار قديمي

صداي كيارستمي در باد

گروه فرهنگ و هنر  

انتشار يك آلبوم موسيقي، درگذشت يك شاعر، اكران يك مستند خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

 

آلبوم جديد عقيلي

آلبوم موسيقي «در وادي عشق» به آهنگسازي كيوان كيانيان و صداي سالار عقيلي منتشر شد. كيوان كيانيان آهنگساز اين آلبوم گفته است كه سه سال پيش كار ضبط و ميكس و مستر آلبوم «در وادي عشق» انجام شد و به تازگي منتشر شده است. اين آلبوم شامل هشت قطعه است كه در آنها از اشعار مولوي، حافظ، باباطاهر و عطار استفاده شده است. او همچنين گفت كه تم اين آلبوم بر اساس ملودي‌هاي تنبور است.

ناصر امامي درگذشت

ناصر امامي نويسنده، روزنامه‌نگار و شاعر شيرازي بعد از عمل جراحي ديسك كمر، ديگر به هوش نيامد و از دنيا رفت. امامي متولد ۱۳۱۷ بود و پيشه شاعري را از سيزده سالگي آغاز كرد. او كه در خانواده‌اي روحاني به دنيا آمده بود، نويسندگي و شاعري را تا پايان زندگي پيشه خود قرار داد. امامي در عرصه فرهنگ و هنر فعاليت داشت و آخرين دفتر شعر او «باران خاطرات؛ زيرچتر ۷۵‌سالگي» بود. «يك دريا مرواريد»، «به سوي فردايي بهتر»، «پاي مهتاب»، «مرواريدهاي غلتان» و «يك‌سال شور و عشق و دانايي» از ديگر آثار اين شاعر فقيد است.

اكران مستندي درباره كيارستمي

فيلم مستند سينمايي «همراه با باد» از اول تير در سينماهاي هنر و تجربه به روي پرده خواهد رفت. «همراه با باد» عنوان فيلم مستندي است درباره عباس كيارستمي و وجوه مختلف هنر در زندگي او كه به كارگرداني مهدي شادي‌زاده و تهيه‌كنندگي عليرضا شادي‌زاده ساخته شده است. اين مستند كه به تازگي آخرين مراحل فني را پشت سر گذاشته محصول سال ۱۳۹۷ است كه از اول تير ماه هم‌زمان با تولد عباس كيارستمي در سينماهاي هنر و تجربه اكران خواهد شد. آيدين آغداشلو، جواد مجابي، ليلي گلستان، كيانوش عياري و مريم زندي از جمله چهره‌هايي هستند كه در اين مستند حضور دارند. مهدي شادي‌زاده پيش‌تر تجربه تهيه‌كنندگي فيلم سينمايي «دژاوو» را در كارنامه خود دارد. او همچنين چندين فيلم كوتاه و مستند همچون اتاق، برداشت اول، پله پنجم و… را كارگرداني و تهيه كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون