• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4410 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۹ تير

«اعتماد» آخرين فعاليت‌هاي انتخاباتي را بررسي كرد

از آموزش فرمانداران تا كميته انتخاباتي خانه احزاب

وزارت كشور از ارديبهشت امسال اقدامات انتخاباتي را كليد زد. در همين راستا همايش 3 روزه فرمانداران سراسر كشور با شعار «انتخابات ۹۸: گام دوم انقلاب، قانونمداري و بي‌طرفي، انسجام ملي» از صبح ديروز آغاز
شده است.

اين همايش نوعي همايش آموزشي براي برگزاركنندگان انتخابات در استان‌هاست. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور؛ نخستين روز همايش 3 روزه فرمانداران سراسر كشور با برگزاري كميسيون‌هاي سياسي، امنيتي، حقوقي، اجرايي انتخابات، اطلاع‌رساني، فناوري اطلاعات، پشتيباني، بازرسي و حراست و استعلامات با محوريت انتخابات سال جاري و به رياست معاونين وزير كشور و دبيري فرمانداران منتخب برگزار شد.

جلسه ارايه گزارش كميسيون‌ها از بعدازظهر نخستين روز همايش در حضور فرمانداران به مدت دو روز نيز برگزار شد. قرار است اين همايش در روز پاياني با ارايه گزارشي در حضور وزير كشور و سخنراني او و ميهمانان ويژه به كار خود پايان دهد.

اين همايش 3 روزه فرمانداران سراسر كشور به دستور وزير كشور و به ابتكار و ميزباني معاونت سياسي وزارت كشور از ۱۸ تا ۲۰ تير ماه ۱۳۹۸ در وزارت كشور
برگزار مي‌شود.

در اين همايش علاوه بر فرمانداران، استانداران، معاونين سياسي امنيتي و اجتماعي و مديران كل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري‌هاي سراسر كشور نيز حضور دارند.

همزمان با كنش‌هاي انتخاباتي احزاب و گروه‌ها و اقدامات وزارت كشور در اين زمينه، كميته انتخاباتي خانه احزاب نيز فعاليت انتخاباتي را از سر گرفت. به گزارش ايسنا؛ در اولين جلسه كميته انتخابات خانه احزاب ايران كه با حضور نمايندگان احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلين و اعتدالگرايان برگزار شد، هيات رييسه اين كميته مشخص شدند.

در اين جلسه احمد حكيمي‌پور از حزب اراده ملت ايران به عنوان رييس كميته، محمدحسين قائدشريف ازكانون دانشگاهيان ايران اسلامي به عنوان نايب‌رييس اول، جعفر آيين‌پرست از حزب مستقل و اعتدال ايران اسلامي نايب‌رييس دوم و صفر اسلامي از انجمن اسلامي معلمان به عنوان دبير كميته انتخاب شدند.

به گفته حكيمي‌پور، كميته انتخابات خانه احزاب بيشتر نقش نظارتي دارد. او همچنين به ايرنا گفته «درباره حدود اختيارات خانه احزاب در انتخابات قانوني وجود ندارد؛ كميته انتخابات در «تعامل» با ساير نهادهاي مجري و ناظر بيشتر نقش نظارتي در انتخابات ايفا مي‌كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون