• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4416 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير

محمد دهقان:

تلاش مي‌كنم در شوراي نگهبان حق كسي ضايع نشود

محمد دهقان، نخستين نماينده مجلسي بود كه از بدو تاسيس شوراي نگهبان تاكنون براي ورود به جمع حقوقدانان اين نهاد، كارنامه و سوابقش را به راي همكارانش در مجلس واگذار كرد و درنهايت توانست با اختلاف آرايي قابل ‌توجه نسبت به نفر دوم براي مدت 6 سال آينده به جمع حقوق‌دانان شوراي نگهبان راه يابد. آنچه در زير آمده، اهم اظهارات اين فعال سياسي اصولگرا در صحن علني مجلس است:

 

انگيزه بنده از پذيرفتن اين مسووليت شخصي نيست. پس از دريافت اين پيشنهاد با مشورت و مطالعه به اين نتيجه رسيدم كه شايد حضور بنده در شوراي نگهبان بتواند، تغييراتي ايجاد كند تا هم مجلس شوراي اسلامي كارآمدتر باشد و هم شوراي نگهبان ارتقا يابد.

مجلس شوراي اسلامي براساس قانون بدون شوراي نگهبان اعتبار قانوني ندارد و شوراي نگهبان نيز بدون مجلس جايگاهي ندارد.

در اصل ۹۷ قانون اساسي بر اين امر تاكيد شده تا اعضاي شوراي نگهبان در جلسات مجلس شوراي اسلامي شركت كنند اما بنده در اين ۱۵ سال نديدم كه اعضاي شوراي نگهبان براي مذاكرات عادي در مجلس حضور داشته باشند. اين امر باعث شده تا يك طرحي كه نمايندگان چندين ماه براي آن وقت صرف مي‌كنند به آساني در شوراي نگهبان به خاطر يك كلمه حذف شود.

مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان بايد حداكثر قرابت را جهت افزايش كارآمدي قوه مقننه داشته باشد و بنده براي اين موضوع تدبير و برنامه‌ريزي كرده‌ام.

متاسفانه گاهي شاهد هستيم كه چندين نماينده روي يك طرح و يا لايحه چند ماه كار مي‌كنند اما شوراي نگهبان به اندازه زماني كه نمايندگان براي آن طرح يا لايحه صرف كرده‌اند، وقت نمي‌گذارد.

شوراي نگهبان محل داوري دقيق است. بنده تلاش مي‌كنم در شوراي نگهبان حق كسي ضايع نشود.

با تعامل و گفت‌وگو با نمايندگان مي‌توان انتخاباتي را برگزار كرد كه كمترين هزينه را براي كشور داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون