• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4416 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير

وزير نفت روز گذشته با اعضاي فراكسيون اميد ديدار كرد

زنگنه، ميهمان بهارستان‌نشينان

بيژن نامدار زنگنه كه مدتي است در سيبل منتقدان قرار گرفته است و هر روز از حلقه مخالفانش در مجلس تيري به سمت او پرتاب مي‌شود اين روزها نه براي پرسش و پاسخ و حتي استيضاح بلكه براي روشن كردن پشت پرده‌هايي كه عمدتا يك سر آن به بابك زنجاني ختم مي‌شود ميهمان بهارستاني‌ها در فراكسيون‌هاي سياسي است. ديروز هم فراكسيون اميد ميزبان وزير نفت بود. فاطمه سعيدي، سخنگوي اين فراكسيون درباره جزييات اين جلسه به ايرنا گفته است: «زنگنه در اين جلسه توضيحات جامعي درباره شرايط تحريم و فروش نفت ارايه و تاكيد كرد به دليل سوءاستفاده دشمنان نمي‌تواند مكانيزم فروش نفت و ميزان فروش را به اطلاع مردم برساند با اين حال جمع‌بندي نمايندگان از توضيحات او اين بود كه مجموعه وزارت نفت در تعامل و همكاري با ساير اركان نظام تمام تلاش خود براي دور زدن تحريم‌ها را انجام مي‌دهد و اينكه مي‌گويند او انگيزه ندارد، حرف بي‌پايه و اساسي است.»

سخنگوي فراكسيون اميد به حواشي اخير كه متوجه وزارت نفت شد اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «متاسفانه در شرايط فعلي عده‌اي نادانسته تمركز و انرژي وزارت نفت را معطوف به حاشيه‌سازي مي‌كنند و اجازه نمي‌دهند تمام توان كشور صرف مقابله با دشمنان خارجي شود.» آنطور كه فاطمه سعيدي مي‌گويد، در جلسه فراكسيون اميد و زنگنه از فساد اقتصادي هم صحبت به ميان آمده است. سعيدي مي‌گويد: درباره مبارزه با فساد حرف زنگنه روشن است. او مي‌گويد تا زماني كه امانت مردم نزد اوست اجازه دست‌اندازي به سودجويان و كاسبان نخواهد داد به همين دليل هر روز از جانب برخي مورد تهمت و دروغ قرار مي‌گيرد.

سخنگوي فراكسيون اميد در رابطه با جمع‌بندي اين جلسه مي‌گويد: «فراكسيون اميد مانند گذشته از اقدامات وزارت نفت حمايت و تاكيد مي‌كند در شرايط فعلي بايد بيش از هميشه مراقب بود تا پديده‌هايي نظير بابك زنجاني دوباره بر منابع مالي گسترده تسلط نيابند.» فراكسيون اميد در اين جلسه حمايتش را از وزير نفت براي جلوگيري از تسلط بابك زنجاني اعلام كرد.

البته بيژن نامدار زنگنه روز يكشنبه هم ميهمان فراكسيون مستقلين ولايي بود و در آن جلسه نيز حرف‌هاي مهمي را مطرح كرد. به‌گفته جعفرزاده ‌ايمن‌آبادي نايب‌رييس اين فراكسيون زنگنه در اين جلسه گفته است: «امريكا هيچ‌گاه نمي‌تواند با اعمال فشار فروش نفت ايران را به صفر برساند زيرا به راهكارهاي بسيار خوبي براي صادرات نفت دست پيدا كرده‌ايم، عده بسيار زيادي به دنبال غارت نفت از كشور ايران هستند.» نكته قابل‌توجه آنجا بود كه جعفرزاده از قول زنگنه به قاچاق نفت از سوي حراست وزارتخانه نفت اشاره كرد. او گفته است: «تعدادي از عوامل حراست وزارت نفت اقدام به قاچاق نفت مي‌كردند كه مديركل حراست به اين موضوع پي‌‌برده و با آنها برخورد كرده است. در شرايط كنوني كشور برخي افراد قصد دارند جيب خود را به هر طريقي با وجود تحريم‌ها پر كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون