• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4416 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير

محمدحسن صادقي‌مقدم:

در حد توان در دسترس نمايندگان خواهم بود

محمدحسن صادقي‌مقدم كه سال‌ها به عنوان عضو هيات علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران مشغول فعاليت بود، از هفدهم دي ماه سال 92 با حكم آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان، به عنوان مشاور عالي او در امور سياسي و حقوقي به فعاليت پرداخت. او پيش از اين و در دوران رياست صادق آملي‌لاريجاني بر دستگاه قضا نيز براي ورود به جمع حقوق‌دانان شوراي نگهبان به مجلس معرفي شده بود ولي از رقابت انصراف داد. اهم اظهارات او كه به عنوان دومين نفر از مجلس براي ورود به شوراي نگهبان راي گرفت به شرح زير است:

 

در قانون اساسي روح اسلام وجود دارد، در آن به مشاركت مردم توجه شده و ولايت و مديريت امت اسلامي مورد تاكيد قرار گرفته است.

با مطالعه قوانين اساسي كشورهاي مختلف مي‌توان ادعا كرد كه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران از مترقي‌ترين قوانين اساسي كشورهاي جهان محسوب مي‌شود.

وظيفه شوراي نگهبان تشخيص مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با قانون اساسي است.

بنده همواره براي رعايت قانون و حفظ حقوق افراد و احترام به جايگاه و كرامت انسان‌ها و رعايت عدل و انصاف تمام تلاشم را كردم چون معتقدم ما بايد در پيشگاه الهي پاسخگو باشيم.

در حد توان در دسترس نمايندگان خواهم بود چون معتقدم مجلس و شوراي نگهبان با همكاري يكديگر مي‌توانند مشكلات قانونگذاري را حل كنند.

در شوراي نگهبان تلاش خواهم كرد تا با تعامل با عموم مردم در جهت ارتقاي شوراي نگهبان و تبيين نقش آن براي مردم در محيط‌هاي علمي و دانشگاهي گام بردارم.

قطعا اعضاي شوراي نگهبان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با همكاري يكديگر مي‌توانند در تقليل موارد ارجاعي قوانين به مجمع تشخيص مصلحت نظام موثر باشند و اين موضوع ميسر نخواهد شد جز از طريق برگزاري نشست‌هاي منظم بين اين دو نهاد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون