• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4416 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير

هادي طحان‌نظيف:

در انتخابات، ملاك فقط قانون است

هادي طحان‌نظيف از ديگر گزينه‌هاي حجت‌الاسلام سيدابراهيم رييسي براي ورود به جمع حقوق‌دانان شوراي نگهبان بود، گزينه‌اي كه در مدت اخير در مقاطع مختلف به ويژه در روزهايي كه اختلافات بين اعضاي اين شورا و مجلس شوراي اسلامي بالا مي‌گرفت به دفاع از دادگاه قانون اساسي مي‌پرداخت. مهم‌ترين بخش از سخنان او كه از اين پس به عنوان عضو حقوق‌دان شوراي نگهبان به فعاليت خواهد پرداخت به شرح زير است:

 

مجلس شوراي اسلامي به عنوان خط اول تعامل با مردم، وظيفه سنگيني برعهده دارد و شوراي نگهبان در تحقق چنين هدفي بايد به مجلس كمك كند.

در حوزه انتخابات بي‌ترديد تنها ملاك، ضابطه و قانون است.

حاكميت قانون از مهم‌ترين اصول است ضمن اينكه صيانت از حقوق و آزادي اشخاص و حفظ حق و حقوق كانديداها بايد در اولويت باشد.

ارتقاي كيفيت قانونگذاري و كاهش هزينه آن از طريق تعامل هر چه بيشتر بين مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان حاصل مي‌شود.

اطمينان مي‌دهم كه تحرك و پويايي جوانان، جسارت و قدرت اظهارنظر، روحيه تحول‌زايي و بهره‌مندي از علم و تجربه بزرگان را مبناي كار خود در شوراي نگهبان قرار دهم.

دغدغه من اين است كه ارتباط و تعامل و هم‌افزايي بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي براي خدمت به انقلاب و مردم افزايش يابد زيرا هم‌افزايي بين مجلس و شوراي نگهبان منجر به توسعه حقوق عمومي در كشور مي‌شود.

اقتضاي حاكميت قانون، آزادي توأم با مسووليت و مبارزه با مفاسد و تباهي از اين طريق امكان‌پذير است تا راه هر گونه استبداد و انحصارطلبي بسته شده و با بي‌طرفي و در نظر گرفتن مصالح كشور، آزادي اساسي اجتماعي تمام گروه‌هاي سياسي نظام تامين شود.

صيانت از حقوق آزادي اشخاص و حق‌الناس و حساسيت نسبت به حقوق كانديداهاي مردم از اهميت بسزايي برخوردار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون