• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4417 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير

دبير انجمن توليدكنندگان و واردكنندگان ماشين‌آلات سنگين معدني، ساختماني و راهسازي:

نمايشگاهي براي شناخت بازار صنايع معدني

عبدالرضا صالحي

دبير انجمن توليدكنندگان و واردكنندگان ماشين‌آلات سنگين معدني، ساختماني و راهسازي گفت: اين نمايشگاه مي‌تواند به توليدكنندگان كمك كند تا نيازهاي بازار به توليدات خود را شناسايي كرده و به توليد محصولات جديد بپردازند.

عبدالرضا صالحي درباره برگزاري نخستين نمايشگاه ساخت داخل و رونق توليد با بيان اينكه بحث توليد فرآيند پيچيده‌اي دارد به خبرنگار اعتماد، گفت: از زماني كه توليد كننده شناسايي مي‌كند كه براي توليد چه چيزي را مديريت كند، نيازمند شناسايي بازار متفاوتي است. اين موضوع درباره ماشين آلات سنگين بحث متفاوت است؛ چراكه از نظر تيراژ و نوع ماشين‌آلاتي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ به ويژه در معادن بحث جدي‌تر و كارشناسي‌تري است.

او ادامه داد: اين نمايشگاه مي‌تواند به توليدكنندگان كشور كه در بخش‌هاي ديگري فعاليت دارند و با ماشين آلات معدني آشنايي خاصي ندارند، كمك كند تا ماشين آلات را از نزديك ببينند و قطعاتي كه امكان توليد داخل دارند و عزم لازم براي توليد آنها نيز وجود دارد؛ اما توليدكنندگان داخلي هنوز با آنها آشنايي كامل ندارند، شناسايي كنند.

دبير انجمن توليدكنندگان و واردكنندگان ماشين‌آلات سنگين معدني، ساختماني و راهسازي با بيان اينكه توليدكنندگان مي‌توانند قطعات مورد نياز را با برنامه‌ريزي داخلي سازي كرده و از نياز بازار به توليدات خود در اين نمايشگاه مطلع شوند، افزود: اكنون كه در تحريم به سر مي‌بريم و موانع بسياري براي تامين قطعات ماشين آلات وجود دارد و مبادلات بانكي كشور نيز به سختي انجام مي‌شود، ساخت قطعاتي كه امكان توليد آنها در داخل كشور وجود دارد حال چه مكانيكي و چه الكترونيكي باشند مي‌تواند تا حدودي راه‌گشا باشد؛ البته بايد توجه داشت كه اين مهم به كيفيت توليد و روش توليد سازنده قطعات باز مي‌گردد كه آيا كيفيت مورد نظر مصرف كننده داخلي قطعات از استانداردهاي لازم برخوردار خواهد بود يا نه تا بتواند بر روي ماشين‌آلات نصب كرده و كاركرد مورد نياز آنها را تامين كند.

صالحي پيشنهاد كرد: با توجه به اينكه توليدكننده و مصرف‌كننده هر دو نيازمند منابع مالي هستند و به نظر مي‌رسد، بايد سرمايه‌گذاران داخلي مانند افرادي كه روي استارتاپ‌ها كار مي‌كنند (البته اين استارت آپ‌ها زودبازده هستند) روي اين بنگاه‌ها كه اصولا زودبازده هم نيستند؛ اما در بلندمدت به سود منافع ملي است، سرمايه‌گذاري كنند؛ لذا مي‌طلبد كه سرمايه‌گذار لازم به كمك توليدكننده و مصرف‌كننده بيايد. به گفته او، ممكن است قطعات توليد شده توسط آنها گران‌قيمت باشد و در تيراژ اوليه با منابع مالي آنها جوابگوي نياز نباشد و حمايت مالي لازم داشته باشند. به همين دليل است كه شايد دادن وام‌هاي كم بهره با حمايت دولت كمك كننده باشد؛ چراكه آنها بايد از تسهيلاتي با سود كمتر استفاده كنند كه براي‌شان مقرون به صرفه باشد و بتواند جايگزين قطعات خارجي شود. اگر دولت بتواند اين راهكارها را در كنار برگزاري نمايشگاه‌هايي از اين دست بگذارد تا توليدكنندگان بتوانند راحت‌تر به توليد بپردازند، شرايط مساعد‌تر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون