• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4417 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير

سردار مهماندار: خودروسازان نبايد بگويند كه سايپا مطمئن است

رييس پليس راهور تهران بزرگ از خودروسازان خواست كه صادقانه رفتار كرده و در خصوص سطح ايمني خودروها، واقعيت را به مردم بگويند؛ نبايد بگويند كه سايپا مطمئن است. به گزارش فارس، سردار محمدرضا مهماندار رييس پليس راهور تهران بزرگ صبح ديروز در برنامه تلويزيوني شبكه 3 در خصوص اينكه خودروي پرايد بيشترين تصادفات تهران را به خود اختصاص داده؛ در پاسخ به اين سوال كه چرا پليس راهور نظر مشورتي خود را در خصوص ناايمن بودن خودروي پرايد به سازمان‌هاي ذي‌ربط ارايه نمي‌دهد، اظهار داشت: واقعيت اين است كه چند اشكال در اين خصوص وجود دارد؛ وقتي چنين خودرويي با اين امكانات و در اين سطح ايمني وجود دارد بايد خودروسازان واقعيت را به مردم بگويند و نبايد بگويند كه سايپا مطمئن است؛ براي خودرويي مثل بنز نيز مطرح مي‌شود كه مطمئن است اما نمي‌شود كه پرايد مثل بنز برود. رييس پليس راهور تهران بزرگ تصريح كرد: بايد خودروسازان صادقانه به مردم اعلام كنند كه با اين مبلغي كه خودرو تهيه مي‌شود سطح ايمني پاييني داشته و آسيب‌پذيري‌اش زياد است پس بايد بيشتر مراعات كرد. او در ادامه خطاب به هموطنان گفت: بايد فكر خود را عوض كنيم؛ مثلا فكر كنيم ورق‌هاي خودرو مثل برگه كاغذ است يا راهي كه در آن تردد مي‌كنيم پر از شيب و پيچ‌هاي غيراستاندارد؛ پس بايد بيشتر مراعات كنيم و با اين تفكر كه خودروسازي و راه‌سازي دچار اشكال هستند و فقط خود راننده مي‌ماند، خود راننده بيشتر احتياط كند. سردار مهماندار به اشكال مختلف خودروي پرايد كه در كشور توليد مي‌شود پرداخت و گفت: هر وقت كه من در مورد پرايد صحبت مي‌كنم دوستان مي‌گويند كه آن خودرو پرايد نيست؛ مثلا تيباست با اينكه هيچ فرقي نكرده و فقط چراغش گرد و مستطيل شده است؛ همه اينها پرايد است و بايد رانندگان حواس‌شان باشد. اين مقام ارشد پليس تهران در پاسخ به اين سوال كه چرا جلوي توليد خودروي پرايد گرفته نمي‌شود و پليس راهور در اين خصوص تذكري نمي‌دهد، گفت: تمام موارد و مشكلات ايمني و زيست‌محيطي را پليس راهور نه تنها به وزارت صنعت و سازمان استاندارد بلكه به خودروسازي نيز ابلاغ مي‌كند. او افزود: تا آنجا كه توان پليس راهور است پيگيري مي‌كند تا صنعت هم نخوابد؛ پليس تا آنجا كه امكان دارد ورود مي‌كند و حتي بعضي وقت‌ها جلوتر هم مي‌رود اما بايد توجه داشت كه همه كشور پليس راهور نيست و وزارت صنعت، سازمان استاندارد و خودروسازان نيز در اين بين مسوول هستند و بايد به فكر باشند و ايمني را در نظر بگيرند. رييس پليس راهور تهران بزرگ به هزينه تصادفات در كشور اشاره كرد و بيان داشت: طبق برآوردي كه شده است بين 4 تا 7 درصد توليد ناخالص ملي هزينه تصادفات مي‌شود و اگر فكري شود مي‌توان بخشي از ‌آن را ذخيره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون