• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

درس‌گفتارهايي درباره‌ شمس تبريزي

شمس تبريزي كيست كه ديدارش با مولانا سرفصل تاريخ زندگاني مولوي شد و مبدا زندگاني تازه‌اي براي او فراهم آورد؟ مولانا او را «خسرو اعظم»، «خداوند خداوندان اسرار»، «سلطان سلطانان جان»، «نور مطلق»، «جان‌ جان جان»، «شمع نه فلك»، «بحر رحمت»، «مفخر آفاق»، «خورشيد لطف»، «روح مصور»، «بخت مكرر» و... مي‌خواند. ورود شمس به قونيه و ملاقاتش با او توفاني را در محيط آرام اين شاعر و به‌ويژه‌ در حلقه ارادتمندان خاندان مولانا برانگيخت.

شمس و مولانا از مفاخر تاريخ و فرهنگ اين مرز و بومند كه شايسته است شخصيت، زندگي و آثارشان بيشتر تحليل و بررسي شود. زندگي شمس و مقالات او نياز به واكاوي دارد تا جايگاه او در تاريخ و فرهنگ ايران زمين و فرهنگ عرفان اسلامي روشن‌تر شود.

مركز فرهنگي شهر كتاب پس از برگزاري درس‌گفتارهايي درباره مولوي، فردوسي، سعدي، عطار، حافظ، نظامي، خاقاني، ناصرخسرو، بيهقي، خواجوي كرماني، سنايي و عبيد زاكاني از روز چهارشنبه سوم مهر‌ماه و در آستانه روز بزرگداشت شمس، درس‌گفتارهايي درباره شمس تبريزي را در يك سال آينده در روزهاي چهارشنبه با حضور صاحب‌نظران و استادان و شمس‌پژوهان برگزار مي‌كند.

نخستين نشست از مجموعه درس‌گفتارهايي درباره شمس تبريزي در روز چهارشنبه سوم مهر‌ماه ساعت 16:30 به تحليل و بررسي كارنامه شمس‌پژوهي و جايگاه شمس در ادب فارسي و عرفان اسلامي اختصاص دارد كه با حضور دكتر ايرج شهبازي و دكتر مهدي محبتي در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار مي‌شود و ورود براي علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون