• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3228 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت

هفته پرنوسان بازارهاي داخلي و خارجي

گروه اقتصادي |بازارهاي جهاني و داخلي هفته‌اي پرنوسان را پشت سر گذاشتند. در بازار جهاني نفت، سبد نفتي اوپك و امريكا روندي مشابه را دنبال كردند. رفتار بازار نفت در هفته گذشته به طور كلي مثبت بود و شاهد رشد قيمت‌ها بوديم. نفت برنت درياي شمال بعد از ورود به كانال 60 دلاري تا نيمه اين كانال پيشروي كرد و روي 65 دلار به كار خود پايان داد. نفت امريكا و اوپك نيز بعد از نوسان‌هاي مكرر سرانجام ديروز روي 57 دلار و 8/58 دلار ايستادند تا در آخرين روز معاملاتي روندي نزولي در پيش بگيرند. در بازار جهاني طلا هم نوسان‌ها زياد شد. در حالي كه اونس روي 1203 دلار به تعادل رسيده بود روز گذشته شاهد كاهش قيمت اونس جهاني به 1191 دلار بوديم. اين در حالي بود كه بازار فلزات اساسي نيز در آخرين روز بر مدار منفي حركت كرد.
بدين‌ترتيب روند بازارهاي طلا، فلزات و نفت بر دلار و يورو سبب شده ارزش اين دو ارز مطرح در بازار‌هاي جهاني پايين بيايد. در بازار داخلي تهران بر اساس آخرين معاملات هر گرم طلاي 18 عيار به 97 هزار و 720 تومان كاهش پيدا كرد. انواع سكه طلا نيز واكنشي منفي به كاهش ارزش دلار و طلا نشان دادند. سكه تمام طرح قديم و جديد 954 هزار تومان و 955 هزار تومان قيمت خوردند. اين در حالي بود كه نيم سكه و ربع سكه 493 هزار تومان و 277 هزار تومان را تجربه كردند. سكه يك گرمي نيز روي 189 هزار تومان ايستاد.
 اين در حالي بود كه دلار امريكا تا 3320 تومان كوتاه آمد. يورو و پوند نيز درنهايت روي 3600 تومان و 5000 تومان باقي ماندند. درهم امارات 912 تومان و لير تركيه 1257 تومان شدند تا روند بازار ارز در بازار آزاد تهران در هفته‌اي كه گذشت آرام و بدون هيجان باقي بماند. شنبه هفته گذشته، طلا با قيمت 98 هزار و 250 تومان و سكه تمام با قيمت 961 هزار و 500 تومان به كار خود پايان داد.
روند افزايشي سكه و طلا تا پايان روز دو‌شنبه ادامه داشت كه از روز سه‌شنبه قيمت طلا تا پايان هفته روند كاهشي به خود گرفت و اين در حالي بود كه قيمت سكه برخلاف روز سه‌شنبه و پنجشنبه، در روز چهارشنبه روند افزايشي داشته است.
قيمت طلاي خام در بازار تهران روز اول هفته يعني شنبه هر گرم 98 هزار و 250 تومان و در روز پايان كار هفته يعني پنجشنبه به گرمي 97 هزار و 673 تومان رسيد. همچنين بيشترين قيمت طلا در هفته جاري در روز دوشنبه با قيمت هر گرم 98 هزار و 942 تومان به ثبت رسيده است. با وجود آنكه قيمت سكه درروز چهارشنبه افزايش يافت اما نتوانست به قيمت 971 هزار توماني روز دوشنبه برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون