• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4517 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ آذر

گسترش آيين كتابگردي

نيكنام حسين‌پور

حركت مثبت كتابگردي، حدود 6 سال پيش با ارايه طرحي توسط آقاي مسجد‌جامعي آغاز شد و به اين ترتيب مي‌توان ايشان را مبدع اين حركت فرهنگي معرفي كرد. كتابگردي يك حركت كاملا مردمي و بدون حاشيه ‌و برنامه‌ريزي‌هاي دولتي ‌است. گرچه به مرور زمان چهره‌هايي از دولتمردان هم آمادگي خود را براي اجراي هر چه ‌بهتر اين حركت اعلام‌ كرده‌اند و چهره‌هاي مختلفي از هنر و ورزش و ادبيات تاكنون به اين حركت پيوسته‌اند اما سعي ما همچنان بر اين بوده كه اين حركت فرهنگي، بيش از هر مورد ديگر وجه مردمي خود را حفظ كند. خوشبختانه اين حركت ازسوي اقشار مختلف مردم مورد استقبال قرار گرفته و ما هر ساله شاهد نتيجه‌بخشي بهتر آن بوده‌ايم. حركت كتابگردي براي نخستين‌بار از شهر تهران آغاز شد اما شهري مانند قم هم خيلي سريع به اين طرح پيوست و حضور علما و مراجع و ديگر شخصيت‌هاي مذهبي باعث شد كه كتابگردي رنگ ‌و لعاب تازه‌تري به خود بگيرد و ما را هر چه بيشتر در تقويت اين حركت مصمم‌ كند. كتابگردي اولين هدفش اين‌ است كه كتابفروشي را از حالت فروشگاهي خارج كند، يعني اينكه تلاش مي‌كند كتاب را به بطن جامعه هدايت كند. آنچه اين روزها ما را اميدوارتر كرده، گفت‌وگوهاي رودررويي است كه اينجا و آنجا ازسوي اصحاب قلم و علاقه‌مندان به حوزه كتاب، صورت مي‌گيرد.

اميدواري ديگر اين ‌است كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي سراسري برگزار شدن اين طرح با وزارت كشور وارد صحبت ‌شده‌ و بر همين اساس برخي استاندارها موظف شده‌اند با نصب‌تابلوهايي با ‌نام (من ‌هم مي‌آيم) مردم را بيش از پيش در اين حركت فرهنگي سهيم كنند.

به ياري خدا تلاش ما بر اين است كه برنامه فوق را در مناسبت‌هايي خاص مانند شب‌ يلدا و... دنبال كنيم تا كتاب به عنوان كالايي در سبد خانوار مطرح باشد. از برنامه‌هاي ديگري كه در آينده نزديك اجرايي خواهد شد، نصب تابلوهايي به نيت معرفي نزديك‌ترين كتابفروشي در محله‌ها و مناطق مختلف تهران است. خوشبختانه بايد گفت كه طرح كتابگردي باعث شور و نشاط در ميان هموطنان شده است و اميدواريم اين شور و نشاط را بيشتر و بيشتر كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون