• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4533 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر

دستور روحاني به استانداران براي سركشي به خانواده آسيب‌ديدگان اعتراضات اخير

فرمان دلجويي

«بنزين»؛ شاه‌بيت اعتراض‌هاي اخير شكل گرفته در ايران بود كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن شهرها و شهرستان‌هاي مختلف را در نورديد و درنهايت در مناطقي نيز به خشونت انجاميد. اين ‌بار اما برخلاف آنچه اصولا در گذشته اتفاق مي‌افتاد، تمام معترضان با يك برچسب مورد هدف قرار نگرفتند و تمامي نهادهاي جمهوري اسلامي از انتخابي‌ها گرفته تا انتصابي، متفق‌القول خواستار جداسازي حساب معترضان با افرادي شدند كه اقدام به تخريب اموال عمومي مي‌كردند. در راس تمام اين افراد آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبر جمهوري اسلامي نيز طي دستوري خواستار برخورد با «رأفت اسلامي» با بازداشتي‌ها شدند.

حسن روحاني، رييس‌جمهوري نيز كه با افزايش قيمت بنزين با انتقادات بسياري مواجه شد در ابتدا دستور تشكيل كميته‌اي متشكل از وزراي كشور، دادگستري و معاون حقوقي خود را براي پيگيري و جبران خسارت آسيب‌ديدگان اعتراضات آبان ماه داد و در ادامه اقدامات خود روز گذشته در ديدار با استانداران سراسر كشور كه وزير كشور و معاونان او نيز در آن حضور داشتند، دستور سركشي و رسيدگي استانداران به خانواده‌ها و افراد آسيب‌ديده در اعتراض‌ها را صادر كرد.

رييس دولت دوازدهم با اشاره به حوادث اخير تاكيد كرد كه «حتما استانداران با سركشي به خانواده‌ها و افراد آسيب‌ديده به كمك آنان شتافته و از خانواده‌هاي حادثه‌ديده دلجويي كرده و حداكثر كمك و همراهي را با آنان داشته باشند. مردم با مشكل مواجه هستند و ما بايد ضمن برنامه‌ريزي براي حل مشكلات آنان، وضعيت و شرايط تحريم و اقدامات دولت را براي مردم بازگو كنيم و در راه‌حل‌ها از آنان ياري بخواهيم.»

روحاني از استانداران خواست كه اصلاح قيمت سوخت را كه اقدامي ملي و تصميمي از سوي كل نظام بود، با اهداف اين طرح كه كمك به قشرهاي آسيب‌پذيرتر و قدمي در جهت عدالت و رفع تبعيض بوده است، براي مردم توضيح دهند و اگر پيشنهادي براي اصلاح امور و بهتر شدن زندگي مردم دارند به دفتر رييس‌جمهوري اعلام كنند. او همچنين در بخش ديگري از اظهارات خود با تشريح ويژگي‌هاي بودجه تقديمي به مجلس شوراي اسلامي، اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام و صرفه‌جويي در تمامي ابعاد و تلاش براي تنظيم امور استان‌ها بر اساس اولويت‌ها را ضروري دانست. روحاني با طرح نمونه‌هايي از ضرورت‌ها و اولويت‌هاي اقتصادي، وظيفه اصلي استانداران را خدمت به مردم و برخورد خدمت صادقانه و شفاف با آنان خواند و اظهار كرد: «گفت‌وگو با قشرهاي گوناگون مردم و مطرح كردن مشكلات موجود و تلاش‌ها و عملكرد دولت، همراهي قاطبه مردم را به دنبال دارد و مردم فهيم ايران دولت خود را تنها نخواهند گذاشت.» رييس‌جمهوري همچنين با تشريح نتايج برجام و مشكلات پس از خروج امريكا از اين توافق و همچنين تلاش‌هاي دولت و نظام براي اداره كشور در شرايط تحريم‌هاي حداكثري، بر اجماع و همدلي همه مسوولان نظام به عنوان ضرورتي براي عبور سريع‌تر از اين مرحله تاريخي اشاره داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون