• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4534 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر

نگاهي به قرعه‌كشي ليگ قهرمانان آسيا

توازن قدرت در گروه‌هاي چهارگانه

دور گروهي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا روز سه‌شنبه قرعه‌كشي شد و نمايندگان كشورمان هم‌گروهي‌هاي خود را شناختند. تيم‌هاي ايراني در اين دوره از ACL 2019 صاحب 2+2 نماينده هستند. تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان به‌طور مستقيم وارد مسابقات شده‌اند و تيم‌هاي استقلال و شهر خودرو از طريق پلي‌آف مي‌توانند خودشان را به ليگ قهرمانان آسيا برسانند.

بر اساس قرعه‌كشي انجام شده و در قسمت غرب آسيا كه گروه‌هاي يك تا چهار را در برمي‌گيرد، در گروه يك تيم‌هاي (الوحده امارات، الشرطه عراق، برنده پلي‌آف الفيصلي اردن و الكويت كويت و استقلال ايران و الريان قطر و برنده پلي‌آف الاهلي عربستان و لوكوموتيو ازبكستان و استقلال تاجيكستان) قرار دارند. استقلال بايد در آزادي با برنده الفيصلي نايب‌قهرمان اردن و الكويت صدرنشين ليگ اين كشور ديدار كند. استقلال در صورت پيروزي در اين ديدار بايد با الريان مصاف دهد. الريان در حال حاضر تيم دوم جدول ليگ ستارگان قطر است و 6 برد و 4 تساوي داشته است.

در گروه دوم تيم‌هاي الهلال عربستان، الشباب امارات، پاختاكور عربستان و برنده پلي‌آف نماينده هند و الرفاع بحرين و شهر خودرو ايران و السيليه قطر‌ حضور دارند. شهر خودرو ابتدا بايد با برنده بازي نماينده هند و الرفاع ديدار كند و سپس با السيليه قطر روبرو شود و در اين صورت راهي دور گروهي خواهد شد. گروهي كه در آن مدافع عنوان قهرماني يعني الهلال حضور دارد.

در گروه سه تيم‌هاي پرسپوليس ايران، الدوحيل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات قرار گرفتند. الدوحيل صدرنشين فعلي ليگ ستارگان است و يكي از بهترين تيم‌هاي آسيا در چند سال اخير به حساب مي‌آيد. الشارجه نيز صدرنشين ليگ امارات است و التعاون تيم چهارم عربستان.

در گروه چهار نيز تيم‌هاي سپاهان ايران، السد قطر، النصر عربستان و برنده پلي‌آف العين امارات و بنيادكار ازبكستان و الزورا عراق به چشم مي‌خورند. السد قطر هم‌اكنون با دو بازي كمتر نسبت به ساير تيم‌ها در رده چهارم قرار دارد و النصر عربستان تيم دوم ليگ كشورش است.

قرعه‌كشي ليگ قهرمانان آسياي امسال به گونه‌اي بوده است كه نمي‌توان به هيچ گروهي عنوان گروه مرگ را اطلاق كرد. بيشتر تيم‌هاي مدعي در گروه‌هاي چهارگانه پخش شده‌اند. اما با توجه به وضعيت فعلي تيم‌ها در جداول ليگ‌هاي خودشان مي‌توان گفت گروه سپاهان از بقيه سخت‌تر است و اگر استقلال بتواند از گروهش صعود كند در ساده‌ترين گروه اين مرحله حضور خواهد يافت. مسابقات پلي‌آف از اول بهمن آغاز مي‌شود و مسابقات دور گروهي از 21 بهمن استارت خواهد خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون