• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4534 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر

شب جوان‌هاي فوتبال اروپا

رونمايي از مسي جديد بارسا

سه‌شنبه شب در ليگ قهرمانان شب جوان‌هاي فوتبال اروپا بود. يوليان ناگلزمن، با 32 سال سن جوان‌ترين مربي تاريخ شد كه موفق شده تيمش را راهي مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا كند. او موفق شد با ۳۲ سال و ۴ ماه و ۱۸ روز، لايپزيگ را به عنوان تيم صدرنشين به دور حذفي هدايت كند. ناگلزمن حتي از مسي و رونالدو هم جوان‌تر است و بعد از عملكرد خوب در هوفنهايم، به استخدام لايپزيگ درآمد. غير از ناگلزمن، دروازه‌بان تيم خنك بلژيك هم موفق‌ شد يك ركورد ثبت كند. مارتن فن‌ده‌فورت، با 17 سال و 9 ماه و 10 روز، جوان‌ترين دروازه‌بان تاريخ ليگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. اما تمام اينها در حاشيه ركورد آنسو فاتي قرار گرفتند.

آنسو فاتي از ابتداي فصل جاري در لاليگا براي بارسا در چند ديدار به ميدان رفته و از همان لحظه اول حضورش در زمين با 16 سال سن، چشم‌ها را به خودش خيره كرد. آنسو فاتي در دومين بازي خود براي بارسلونا در مقابل اوساسونا موفق به گلزني در دقيقه ۵۱ شد تا جوان‌ترين گلزن تاريخ بارسلونا و سومين گلزن جوان تاريخ لاليگا لقب بگيرد. او در ديدار مقابل اينترميلان در دقيقه 87 دروازه اين تيم را در ورزشگاه سن‌سيرو باز كرد تا لقب جوان‌ترين گلزن تاريخ ليگ قهرمانان اروپا را مال خود كند. آنسو فاتي با 17 سال و 40 روز سن توانست ركورد 22 ساله كوايه را بشكند. كوايه با 17 سال و 195 روز سن با پيراهن المپياكوس دروازه روزنبورگ را در اكتبر 1997 باز كرد و جوان‌ترين گلزن تاريخ ليگ قهرمانان اروپا لقب گرفت، لقبي كه سه‌شنبه شب به آنسو فاتي رسيد. بويان كركيچ در سال 2007 با 17 سال و 207 روز، جوان‌ترين گلزن بارسا در اين مسابقات شد.سرنوشت بويان كه پايان خوشي در فوتبال نداشت و به تيم‌هاي درجه دو و سه پيوست، بسياري را نگران فاتي كرده. برخي معتقدند اين بازيكن استعدادي در حد مسي دارد و اعتماد به‌نفسي كه هنگام ضربه به توپ دارد، در كمتر بازيكني با اين سن ديده مي‌شود. اما مديران بارسا اين‌گونه فكر نمي‌كنند و معتقدند فاتي مي‌تواند مسي آينده باشگاه باشد. او همين حالا تبديل به الگويي براي بازيكنان حاضر در لاماسيا شده و باشگاه به عنوان يك سرمايه ارزشمند روي فاتي حساب باز كرده است.

او بعد از پايان بازي مقابل اينتر به سايت يوفا گفت: «در صحنه گل با لوييس سوارز يك و دو كرديم و زماني كه توپ وارد دروازه شد، استاديوم در سكوت مطلق فرو رفت. من بسيار خوشحالم. اين يك روياست. به نظر مي‌رسد كه همه‌ چيز با سرعت بالا در حال پيشروي است. فقط بايد از هر فرصتي كه در اختيارم قرار داده مي‌شود، استفاده كنم. اما در اين موقعيت، شما به اطراف نگاه مي‌كنيد و فكر مي‌كنيد: «من چه كاري انجام داده‌ام؟» بارسلونا ابتداي همين فصل قرارداد فاتي را تمديد كرد و مبلغ فسخ قرارداد او را از 100 ميليون يورو به 170 ميليون يورو افزايش داد. هنوز مشخص نيست او فصل آينده در بارسا خواهد ماند يا براي فرصت بيشتر بازي، به تيمي ديگر قرض داده خواهد شد. اگر فاتي بتواند اين فصل خودش را به عنوان يك ستاره (نه يك استعداد) اثبات كند، شايد حتي
مديران اين تيم از فكر خريد يك ابرستاره مثل نيمار هم خارج شوند و به او مجال بازي بيشتر بدهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون