• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

سر خط خبرها

 در پي استفبال بي‌نظير علاقه‌مندان از كنسرت «شهر من بخند» گروه پالت كه قرار است امشب و فرداشب در تالار وحدت برگزار شود، احسان رسول‌اف از تكرار اين كنسرت در نيمه اول خرداد خبرداد.
 علي صنعوي، فرزند قاسم صنعوي مترجم «انجمن شاعران مرده» براي گام نخست خود، كتاب «كاخ روياها» را از «اسماعيل كاداره» ترجمه كرده است.
 «هوشنگ ديباييان» بازيگر فيلم‌هايي چون «كشتي آنجليكا»، «جوانمرد»، «غزل»، «يكي بود يكي نبود»، «مي‌خواهم زنده بمانم» و... در اثر بيماري درگذشت.
 نسرين آبرواني، معاون صداي رسانه ملي در حكمي مهرآسا معصومعلي را به مديريت شبكه راديويي پيام منصوب كرد.
 به گفته افسانه ماهيان، عضو هيات مديره كانون كارگردانان مراسم سالانه كانون كارگردانان خانه تئاتر با نكوداشت دو پيشكسوت تئاتر برگزار مي‌شود.
 به گزارش هاليوود ريپورتر شبكه فاكس قرارداد ساخت دو فصل ديگر از انيميشن «سيمپسون‌ها» يا «خانواده سيمپسون» را بسته و اين قرارداد به اين معني است كه ال جين و مت گرونينگ اين سريال را تا فصل ۲۸ ادامه مي‌دهند.
  ركسان مسينا كپتور قرار است كه فيلم «پرل» را بر اساس زندگي پرل س. باك نويسنده مشهور امريكايي برنده جوايز نوبل و پوليتزر با بازي ژوليت بينوش جلوي دوربين ببرد.
 به گزارش وال استريت ژورنال نمايش موزيكال «خانه سرگرم‌كننده» كه در ۱۲ بخش نامزده جايزه تئاتر توني امسال شده، ركورد فروش يك روز بليت باكس آفيس را شكست.
 فيلم مستند «حميد و هما» ساخته محمدعلي سجادي كه مروري بر زندگي هنري و شخصي زنده‌ياد حميد سمندريان و هما روستا است، سه‌شنبه 15 ارديبهشت در خانه هنرمندان ايران به نمايش در آمد.
 كتاب «سه گيني همراه با دو بررسي انتقادي» اثر ويرجينيا وولف با ترجمه منيژه نجم عراقي توسط نشر چشمه منتشر شد.
 دو بازيگر فيلم سينمايي «نسيم» به كارگرداني شهبازي كه در مراحل پيش توليد به سر مي‌برد قطعي شدند؛ ساعد سهيلي و ساغر قناعت كه از ميان 1500 متقاضي دختر انتخاب شده است دو بازيگر اين فيلم هستند.
 نمايش «رومئو و ژوليت» به كارگرداني آرش عزيزي كه روايتي معاصر بر پايه تصوير، موسيقي و نور از نمايشنامه شكسپير است اجراي خود را از ۲۰ ارديبهشت در تالار محراب آغاز مي‌كند.
 ترجمه رمان ژاپني «امپراتور هراس» نوشته جوليا اوتسوكا به ترجمه روشنك ضرابي به تازگي توسط انتشارات كوله‌پشتي چاپ شده و در نمايشگاه كتاب تهران عرضه خواهد شد.
 جمشيد مشايخي قرار است روز چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت‌ماه و در مراسم جشن ارديبهشت تئاتر ايران در شهر بجنورد، نشان شهروند افتخاري بجنورد را از سوي شهردار اين شهر دريافت كند.
 در نشست خبري «شب بازيگر» عنوان شد كه قرار است سند ۳۲۰۰ ساله تئاتر ايران بر مداليومي كه به برگزيدگان اهدا مي‌شود نقش ببندد و از پنج هنرمند پيشكسوت نيز در اين مراسم تجليل شود.
 كامران قدكچيان كه فيلم «جنون» را در ژانر وحشت مي‌سازد سوژه آن را از مراسم «زار» در جنوب ايران گرفته است.
 فيلم مستند «دايره داوود» از توليدات جديد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به كارگرداني اردشير شليله كه به زندگي «داوود رشيدي» هنرمند تئا‌تر و سينما مي‌پردازد، آماده نمايش شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون