• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4629 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ ارديبهشت

از انتشار مستند رايگان مايكل مور تا راه‌اندازي كمپاني شهاب حسيني

افزايش آمار مشتريان نتفليكس در روزهاي كرونايي

گروه  هنر و ادبيات

شهاب حسيني كمپاني توليد فيلم تاسيس كرد

شهاب حسيني همراه كوروش آهاري كارگردان ايراني و آلكس بريتو تهيه‌كننده هاليوودي يك كمپاني توليد فيلم با نام «پُل ميديا» تاسيس كرد. كمپاني تهيه و توزيع فيلم «پل ميديا» با هدف توزيع فيلم‌هاي ‌ايراني و بين‌المللي در امريكا و ديگر كشورهاي جهان توسط شهاب حسيني، كوروش آهاري و آلكس بريتو راه‌اندازي شد. شهاب حسيني بازيگر، كوروش آهاري كارگردان و آلكس بريتو تهيه‌كننده اين كمپاني را به عنوان پلي براي پر كردن شكاف بين هنر، فرهنگ و سينماي ايران و جهان تاسيس كرده‌اند. «پُل ميديا» علاوه بر توزيع فيلم‌هاي ايراني و بين‌المللي در امريكا و جهان، تهيه برنامه‌هاي زنده، برگزاري رويدادهاي سينمايي و امكان حضور بازيگران ايراني و بين‌المللي و فيلمسازان را فراهم مي‌كند. اين كمپاني نوپا پيش از اين مستركلاسي با حضور بهروز وثوقي و شهاب حسيني برپا كرده است. فيلم‌هاي ايراني «تنگسير»، «قيصر»، «داش‌آكل»، «گوزن‌ها» و «سوته‌دلان» نيز تاكنون از سوي كمپاني «پُل ميديا» در امريكا توزيع شده است.
روزهاي رويايي نتفليكس 
در دوران شيوع كرونا قرار نيست همه كسب‌وكارها ضرر كنند، برخي مثل نتفليكس خدماتي عرضه مي‌كنند كه در دوران گوشه‌نشيني انسان‌ها مشتري زياد دارد. به گزارش خبرآنلاين از آسوشيتدپرس، نتفليكس اعلام كرد كه ۱۶ ميليون نفر در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به جمع مشتركانش اضافه شده‌اند. به اين ترتيب نتفليكس همچنان حكمران سرويس‌هاي استريم‌ويديو در جهان است. سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ همزمان شد با شيوع كرونا و در ماه پاياني آن تقريبا در بسياري از كشورها از جمله امريكا قرنطينه‌هاي اجباري و خودخواسته برقرار شد. همين شرايط باعث شد كه افزايش مشتركان نتفليكس دوبرابر پيش‌بيني‌هاي اين شركت در آغاز سال شود. اين ميزان افزايش در تعداد مشتركان اين شركت در ۱۳ سال گذشته بي‌سابقه است. بر اساس آمار نتفليكس اين شركت به‌رغم ركودي كه پس از يك دهه رونق بر اقتصاد امريكا سايه افكنده، در حال پيشرفت است. همين آمارها و خوش‌بيني به آينده اين غول دنياي سرگرمي سبب شد كه بار ديگر قيمت سهام اين شركت در بورس افزايش چشمگيري پيدا كند. نتفليكس حالا با بيش از ۱۸۳ ميليون مشترك در سراسر جهان در سه ماه نزديك به ۸۰۰ ميليون دلار سودآوري داشته است.
انتشار مستندي به كارگرداني مايكل مور
مستندساز امريكايي مستندي با عنوان «سياره انسان‌ها» را به مناسبت روز زمين به صورت رايگان منتشر كرد. به گزارش مهر و به نقل از هاليوود ريپورتر، كمپاني فيلم مايكل مور به نام «رامبل ميديا» اولين فيلم بلندي را كه توليد كرده به صورت رايگان در يوتيوب منتشر كرد. اين فيلم با عنوان «سياره انسان‌ها» به كارگرداني جف گيبز ساخته شده و مايكل مور تهيه‌كننده اجرايي آن بوده است. اين مستند بلند به مناسبت پنجاهمين سالگرد «روز زمين» در دسترس همگان قرار گرفته است. مستند «سياره انسان‌ها» ۱۴۰ دقيقه‌اي است و روز سه‌شنبه در يوتيوب همزمان با ۲۲ آوريل روز زمين در اختيار عموم قرار گرفت. اين فيلم به مدت ۳۰ روز به صورت رايگان در دسترس است. نويسندگي، كارگرداني و تهيه فيلم را جف گيبز برعهده داشت كه پيش‌تر با مور در چندين پروژه به عنوان تهيه‌كننده همكاري داشته است كه «بولينگ براي كلمباين» در سال ۲۰۰۲ و «فارنهايت ۱۱/۹» در سال ۲۰۰۴ از جمله آنها هستند. «فارنهايت ۹/۱۱» درباره ترامپ نيز ديگر فيلم مشترك اين دو بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون