• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3258 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

گزارش «اعتماد» از تغييرات جديد مديريتي در باشگاه پرسپوليس

نژادفلاح هم رفتني شد!

گروه ورزش| با لغو مزايده چهارم واگذاري سرخابي‌ها و بازگرداندن مديريت اين تيم‌ها به وزارت ورزش و جوانان، خبرها حكايت از تغييرات عمده مديريتي در هيات‌مديره اين باشگاه‌ها دارد. در حالي كه روز شنبه خبر احتمال استعفاي بهرام افشارزاده از مديرعاملي استقلال در رسانه‌ها منتشر شد، روز گذشته هم گمانه‌زني‌هاي رسمي در محافل ورزشي، از كنار گذاشتن محمدحسين نژاد فلاح از مديريت باشگاه پرسپوليس و تغيير در هيات مديره حكايت داشت؛ موضوعي كه با توجه به بي‌نتيجه بودن مزايده چهارم دور از ذهن نيست.
وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولي و رييس مجمع باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس سال گذشته شرايطي متفاوتي را با اجاره اين دو باشگاه رقم زد، موضوعي كه با تغييرات گسترده و بعضا متوالي مديريت پرسپوليس همراه شد و همچنان هم ادامه دارد. نتايج و عملكرد هر دو تيم هم در طول فصل گذشته نارضايتي و صداي اعتراض كارشناسان و هواداران تيم‌ها را به اوج خود رسانده است و سريال اين مشكلات باعث تشديد نگراني‌ها درباره وضعيت دو باشگاه محبوب و بزرگ پايتخت شده است.
پس از عدم نتيجه مزايده چهارم و تقريبا قطعي شدن عدم واگذاري سرخابي‌ها به بخش خصوصي و همچنين بازگشت مجدد استقلال و پرسپوليس به دامان وزارت ورزش و جوانان، چنانچه در هر حالتي گزينه واگذاري مديريت اين دو باشگاه به اداره كل ورزش و جوانان استان تهران نتيجه بدهد يا ندهد - البته با توجه رابطه نزديك وزير ورزش با مديركل ورزش و جوانان تهران اين موضوع چندان هم دور از ذهن نيست - تغيير مجدد در هيات‌مديره و مديريت سرخابي‌ها اجتناب‌ناپذير است.
جدايي محمد‌حسين نژاد‌فلاح از پرسپوليس اين روزها يكي از مهم‌ترين شايعات اطراف باشگاه پرسپوليس است. آن هم درشرايطي كه قرارداد يازده بازيكن اين تيم به پايان رسيده و برانكو ايوانكوويچ هم پس از برگزاري جلسات با مديران باشگاه براي ارايه برنامه‌ها و ليست خروجي و ورودي بازيكنان، ايران را ترك خواهد كرد و براي استراحت به كرواسي سفر مي‌كند.  حال معلوم نيست در صورت بركناري يا جدايي نژادفلاح، تكليف برنامه‌هاي برانكو در اين تيم چه خواهد شد. شنيده‌ها حكايت از اين مساله دارد كه نژادفلاح در شرايط فعلي تمايلي به جدايي از باشگاه پرسپوليس ندارد. اما با توجه به اين موضوع كه او خودش را آماده حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي‌كند، به همين دليل تقريبا جدايي‌اش از پرسپوليس قطعي است و به خاطر همين انديشه‌هاي سياسي گفته مي‌شود كه مديران وزارت ورزش تصميم به قطع همكاري با نژاد فلاح دارند.   در واقع محمدحسين نژادفلاح كه پس از چالش «سياسي» پرسپوليس، به عنوان قايم‌مقام كارش را با اين باشگاه مجددا شروع كرده بود، در اين مدت بارها به دليل اختلافات موجود در هيات‌مديره قصد كناره‌گيري داشت كه هر بار با حمايت وزارت ورزش ماندني شد اما اكنون با تغيير سياست‌هاي وزارت ورزش، جدايي او بيش از هميشه قوت گرفته است.
نژادفلاح كه پس از آزادي سياسي بر سر قرارداد برانكو و حمايت مالي از باشگاه نيز به اختلاف‌نظر و اختلافات اجرايي و مديريتي جدي خورده بود، حالا احتمالا با جذب اسپانسر جديد، چاره‌اي جز ترك ساختمان پرسپوليس نخواهد داشت.
طي روزهاي گذشته جلساتي در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شده كه موضوع آن جذب اسپانسر براي باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس و شيوه اداره اين باشگاه‌ها در فصل آينده ليگ برتر فوتبال بوده است كه اين موضوع با توجه به تنوع ديدگاه‌ها و اسپانسرها، تاكنون به نتيجه جدي نرسيده است اما هر نتيجه‌اي كه اين جلسات داشته باشد، تغيير هيات‌مديره و مديران عامل سرخابي‌ها قطعا جزو خروجي‌هاي لاينفك آن است.  به اين ترتيب پيش‌بيني‌ها حكايت از اين مساله دارد كه وزارت ورزش در آينده‌اي نزديك هم براي دو باشگاه اسپانسر انتخاب خواهد كرد و بعد از آن اعضاي جديد هيات‌مديره و مديرعامل پرسپوليس و استقلال را انتخاب و معرفي خواهد كرد. البته به اين صورت كه گزينه‌ مديرعاملي به هيات‌مديره‌هاي جديد ابلاغ مي‌شوند و سپس به اين عنوان كه مديران عامل توسط هيات‌مديره انتخاب شده‌اند، تكليف مديريت سرخابي‌ها براي يك فصل ديگر روشن خواهد شد.
 حال بايد منتظر ماند و ديد در روزهاي آينده چه سرنوشتي براي مديريت پرسپوليس و استقلال رقم خواهد خورد و وزارت ورزش اين‌بار چه سياستي را در قبال اين باشگاه‌ها اتخاذ خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون