• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3289 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

هشت تا 60 ميليون قيمت هر متر مغازه در پايتخت

 

ميانگين قيمت هر متر مربع مغازه تجاري در شهر تهران بسته به موقعيت و شرايط بين حدود هشت تا 60 ميليون در نوسان است.

قيمت‌ها در بخش تجاري با مسكوني تفاوت‌هاي فاحشي دارد. به ويژه در پايتخت به عنوان قلب اقتصاد كشور اين متراژها مي‌تواند سودهايي باورنكردني براي صاحبانش داشته باشد. البته بسته به موقعيت مكاني و نوع كاربري مغازه. ايسنا در يك بررسي ميداني قيمت هر متر مربع مغازه تجاري در نقاط مختلف پايتخت را بررسي كرده كه از ارقام هشت ميليون تومان در هر مترمربع شروع شده و تا 60 ميليون تومان هم مي‌رسد. اين قيمت‌ها عموما مربوط به مغازه‌هاي داخل پاساژ بوده و طبيعي است كه قيمت مغازه‌هاي متفرقه مي‌تواند متفاوت از آنچه در اين گزارش آورده مي‌شود، باشد.

ارزان‌ترين مغازه را اما مي‌توان در پاساژي در ميدان رازي پيدا كرد با قيمت هشت ميليون و 300 هزار تومان. كل متراژ اين مغازه 18 متر است كه بنابر رقم اعلام شده ارزان‌ترين مغازه پاساژي در تهران را با 18 متر زيربنا مي‌توان 149 ميليون و 400 هزار تومان خريد. تهران‌پارس هم در شرق تهران مغازه‌اي با هشت ميليون و 900 تومان در متر مي‌تواند به مشتريان پيشنهاد دهد. اين قيمت‌ها مربوط به شرقي‌ترين و جنوبي‌تري مناطق است؛ طبيعتا هرچه به مركز شهر نزديك‌تر مي‌شويم قيمت‌ها هم افزايش مي‌يابد. يك باب مغازه 15 متري واقع در ميدان فاطمي داخل پاساژ، متري 13 ميليون تومان قيمت خورده است. در نارمك هم كه البته منطقه شرقي شهر است ولي به دليل تجاري بودن منطقه مغازه‌ها 5/17 ميليون تومان قيمت دارند.

ساخت و سازها در منطقه 22 و سربرافراشتن برج‌ها داستاني تكراري دارد و ديگر همه مي‌دانند كه يكي از بلندترين مناطق شهر منطقه 22 است. در اين برج‌هاي آسمان خراش مغازه‌ها 21 ميليون تومان در هر متر به فروش مي‌رسند. اگرچه پاساژ ايرانيان در وليعصر به عنوان نامدارترين‌ها، در زمينه خدمات ارتباطي، مغازه‌هايي با قيمت هر متر 30 ميليون تومان دارد اما پاساژ طلافروشي ميدان انقلاب قيمت‌هايي به مراتب بالاتر و در حدود 45 ميليون تومان دارد. ولي اگر مي‌خواهيد گران‌ترين مغازه شهر را بشناسيد، بايد يك باب مغازه 15 متري واقع در شريعتي با مجوز پيك موتوري را به شما معرفي كنيم كه 56 ميليون تومان در هر متر به فروش مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون