• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

مردم كالاي ايراني بخرند |نماينده مردم تهران در مجلس معتقد است مهم‌تر از هر چيز در افزايش فروش توليدات ملي، اعتقاد و باور مردم نسبت به كالاهاي توليد داخلي است. علي مطهري، نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه همواره براي تامين مايحتاج خود و خانواده از كالاي توليد داخلي استفاده كرده و مي‌كند، گفت: هميشه سعي و تلاش‌مان بر اين بوده است كه كالايي را كه ايراني است خريداري كنيم. وي افزود: گاهي مردم با يك احساس خود‌كم‌بيني در بازار حاضر مي‌شوند لذا بايد از اين حس بكاهند و تحت تاثير جو به‌وجود‌‌آمده قرار نگيرند كه كالاي خارجي به لحاظ مرغوبيت در سطح بالاتري نسبت به كالاي داخلي قرار دارد.

 

قانون رفع موانع توليد هنوز اجرا نشده |خزانه‌دار اتاق بازرگاني ايران گفت: لايحه رفع موانع توليد مصوب شده اما هنوز اجرايي نشده است كه انتظار مي‌رود اين موضوع پيگيري شود. حسين پيرموذن با بيان اينكه نقدينگي و استمهال بدهي دو مشكل اصلي بخش توليد است، گفت: توجه دولت به اجراي لايحه ماده ۲۸ قانون مستمر كسب و كار با هدف بهبود مشكلات مالياتي و تامين اجتماعي بخش توليد ضرورت دارد.

 

قيمت برق غيرمعقول است| مديرعامل سابق سازمان انرژي‌هاي نو ايران گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان ميزان مصرف برق در كشور افزايش يافته است كه البته افزايش قيمت برق مي‌تواند در گذر از اين بحران تاثيرگذار باشد. يوسف آرمودلي، با بيان اينكه برق در حال حاضر با قيمتي غيرمعقول عرضه مي‌شود، گفت: افزايش قيمت برق بي‌ترديد در ميزان مصرف تاثير زيادي خواهد داشت. به دليل شرايط اقتصادي كشور قيمت برق با قيمت پاييني عرضه مي‌شود كه اين مساله نيز مشكلاتي را به وجود آورده است.

 

احتمال سرمايه‌گذاري فيات و بنز در منطقه آزاد ماكو| مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو از سرمايه‌گذاري يك شركت خارجي در زمينه توليد و خدمات پس از فروش خودرو در اين منطقه خبر داد و گفت: با شركت فيات و بنز مذاكراتي انجام شده است. حسين فروزان، درباره چگونگي خدمات پس از فروش خودروهاي وارداتي در منطقه آزاد ماكو گفت: در بحث تردد خودرو ظلم مضاعفي به مردم اين منطقه شده و ايرادات قانوني در اين زمينه وجود دارد، چراكه منطقه آزاد ايجاد شده اما قوانيني محدودكننده براي آن وضع شده است. وي گفت: با وجود اينكه ورود خودروي خارجي به مناطق آزاد بلامانع است، اين خودروها براي تردد در منطقه آزاد ماكو با مشكلاتي مواجه هستند.

 

افزايش سرمايه‌گذاري در صنعت| وزير صنعت، معدن و تجارت از افزايش جوازهاي تاسيس براي سرمايه‌گذاري در بخش صنعت و افزايش گرايش مردم به سرمايه‌گذاري در صنايع خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح يك كارخانه توليد ‌ام‌دي‌اف با بيان اينكه بهترين جايگزين چوب،‌ ام‌دي‌اف است، گفت: در اين زمينه در سطح كشور به سرمايه‌گذاري نياز داريم چراكه سال‌ها واردكننده بوديم و از اين به بعد سال‌ها صادر‌كننده خواهيم شد.

 

اعلام همكاري متقابل اروپايي‌ها با شركت نفتكش‌| مديرعامل شركت ملي نفتكش گفت: با اقداماتي كه از يك سال گذشته و در راستاي آماده‎سازي ناوگان براي ورود به بازار اروپا انجام شده است، امروز مي‎توانيم اعلام كنيم مشكلي براي گسترش فعاليت‎هاي بين‌المللي خود نداريم. علي‌اكبر صفايي با اشاره به توافق هسته‎اي ايران با شش كشور جهان و تصويب قطعنامه لغو تحريم‎هاي كشورمان در شوراي امنيت سازمان ملل گفت: اين توافق فصل تازه‎اي را پيش‌روي اقتصاد ايران به خصوص حمل‌و‌نقل دريايي كشورمان قرار مي‎دهد. با توافق صورت گرفته اگر شاهد لغو تحريم‎ها باشيم حتما گشايش قابل توجهي در اقتصاد كشور صورت مي‌گيرد.

 

آغاز رقابت برقي زيمنس و سوزلان| يك مقام هندي با اشاره به آمادگي بزرگ‌ترين نيروگاه‌ساز هند براي ساخت مزارع برق بادي در كشور، از آمادگي شركت سوزلان براي رقابت با زيمنس آلمان در صنايع برق ايران پس از لغو تحريم‌ها خبر داد. هيمان شوكاري در گفت‌وگو با مهر گفت: در حال حاضر شركت سوزلان هند يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي سازنده مزارع برق بادي، توربين و نيروگاه‌هاي برق تجديدپذير در هند و جهان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون