• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

پنج گجت فوق‌العاده براي بهبود خواب

شما اين موضوع را بارها شنيده‌ايد: دستگاه‌هاي بسياري از قبيل لپ‌تاپ و تلويزيون مي‌توانند سلامت خواب شما را تهديد كنند اما تا به حال راجع به دستگاه‌هايي كه براي بهبود خواب‌تان ساخته شده‌اند چيزي شنيده‌ايد؟ در اين قسمت به معرفي دستگاه‌هايي مي‌پردازيم كه مي‌توانند شما را به رويا ببرند. اين دستگاه‌ها از بين صدها دستگاه مشابه انتخاب شده و از نظر كاربرد بهترين‌هاي عرصه تكنولوژي خواب هستند!

 

دستيار خواب «موج شب»

اين گجت كم وزن و كوچك - تقريبا هم اندازه يك جعبه هديه جواهرات است – يك نور آبي ملايم را به سقف يا ديوار مي‌تاباند. سپس شما شروع به انجام كاري كه از آن به «تمرين قبل از خواب» گفته مي‌شود، مي‌كنيد: زماني كه نور آبي روشن‌تر شد عمل دم و زماني كه نور آبي تاريك‌تر شد عمل بازدم را انجام مي‌دهيد. بعد از هفت دقيقه ريتم تسكين‌دهنده نور به صورت خودكار متوقف و خر و پف شما شروع مي‌شود!

نه تنها «موج شب» به شما كمك مي‌كند به خواب فرو رويد بلكه شما اساسا ياد مي‌گيريد چگونه براي استراحت تنفس كنيد يا افكار مهاجم را خاموش كنيد. در نتيجه اگر شما يك شب هم از اين دستگاه استفاده نكنيد مي‌توانيد به همان روند ادامه دهيد.

نظر متخصص: روال تنفس روزمره‌اي كه با اين نور تابيده شده تنظيم مي‌شود پتانسيل اين را دارد كه عوامل استرس زا را از انسان دور كند (در اصل باعث كاهش كاتكول آمين‌هاي گردان كه يك هورمون جنگ و گريز و باعث اصلي استرس است مي‌شود).

 

نور طبيعي بيدارباش «طلوع و تابش وريلوكس»

دستگاه بعدي بهترين دستگاه براي بيدار شدن با نور خورشيد و صداي پرندگان است. اين دستگاه در اصل يك زنگ اخطار با استراتژيك ولي صلح آميز است! به جاي بيدار شدن با شوك اين دستگاه كمك مي‌كند تا به آرامي و رفته رفته، با افزايش آهسته نور و نماي صوتي از خواب بيدار شويد. از آنجايي كه بعضي افراد براي خوابيدن نيازمند تاريكي مطلق هستند اين محصول به وسيله شبيه‌سازي نور صبحگاهي مي‌تواند بسيار كارآمد باشد.

نظر متخصص: در معرض نور روشن و زودهنگام قرار گرفتن در ريتم روزانه خاص شما مي‌تواند باعث خواب آلودگي و كاهش هوشياري شود. در حالت فيزيولوژيكي، در معرض نور تدريجي قرار گرفتن براي بيداري مي‌تواند به هوشياري بيشتر شما با تنظيم ريتم روزانه شما كمك كند.

 

مدير خواب پيشرفته زئو

اگر فكر خوابيدن در يك آزمايشگاه خواب شما را مي‌ترساند، اين ابزار مي‌تواند يك جايگزين فوق‌العاده براي برداشتن نخستين گام در راستاي تحليل كيفيت خواب‌تان باشد. چيزي كه انجام مي‌دهيد اين است كه يك هدبند كوچك را به سر خود مي‌بنديد و وسيله داخل هدبند با نرم افزار داخل گوشي آيفون شما هماهنگ مي‌شود. اين نرم افزار ميزان حركات تند چشمي (REM)، ميزان عمق خواب شما و دفعات از خواب پريدن‌تان را در طول شب ضبط مي‌كند. سپس شما مي‌توانيد توصيه‌هاي مربوط به خود، همانند پرهيز‌هاي غذايي، نكات مربوط به استراحت و غيره را از سايت زئو دريافت كنيد.

بعد از استفاده مداوم از اين گجت طي يك يا دو هفته اگر نمرات پاييني در برنامه كسب كرده باشيد حتما بايد به پزشك در مورد يك وسيله تشخيصي پيشرفته داخل خانه مراجعه كنيد. هيچ كدام از تكنيك‌هاي ريلكسيشن و خود-مانيتورينگ نمي‌تواند اختلالات خواب مانند آپنه را حل كند.

نظر متخصص: اگر بخواهيم به زبان پزشكي صحبت كنيم، اين محصول مي‌تواند بازخورد خوبي داشته باشد چون حتي يك فيزيكدان خواب در يك كنسرت نيز مي‌تواند از آن استفاده كند!

 

ماشين صداي «صدا + خواب» نوماد

اين ابزار صداي فشرده و مسافرتي، به شما كمك مي‌كند تا با صداهاي طبيعي به خواب برويد (همانند اقيانوس، علفزار و...) كه در شدت و حجم صدا به راحتي قابل تنظيم است. يك «حالت انطباقي» نيز وجود دارد كه با تركيب قطعه صداهاي انتخابي باعث حذف نويزهاي اضافه مي‌شود و البته شما به يك تايمر براي تنظيم مدت زمان پخش صدا دسترسي داريد. به عنوان مثال مي‌توانيد تنظيم كنيد كه دستگاه بعد از 30 دقيقه پخش صدا را متوقف كند.

ماشين‌هاي صدا ابزار‌هاي جديدي نيستند اما اين وسيله به دليل اندازه و ميزان تاثيرگذاري خود نسبت‌به همنوع‌هاي قبلي خود مورد توجه قرار گرفته است. در يك آزمايش اين ماشين صدا در يكي از خيابان‌هاي شلوغ و پر سرو صداي نيويورك گذاشته شد و روي صداي باران تنظيم شد كه به افراد مورد آزمايش به خوبي كمك كرد تا به خواب روند.

نظر متخصص: با تمركز بر صدا‌هاي آرامش بخش كه محيط خواب را فراهم مي‌كنند، شروع خواب مي‌تواند بهبود يابد و همچنين مي‌تواند باعث ايجاد ثبات به دليل كاهش نويزهاي آزار‌دهنده شود.

فيت بيت وان

اين دستگاه يك وسيله رديابي فعاليت است كه در نسخه آخر يعني «وان» جنجال زيادي بابت 24 قابليتش به راه انداخته است. نه تنها «وان» قدم‌ها و كالري‌هاي سوخته شما در طول روز را رديابي مي‌كند بلكه در حال حاضر قابليت‌هاي نمودار خواب پيشرفته‌تر،
مچ بند بازطراحي شده و يك اخطار صامت بيداري كه به آرامي در مچ بندتان وزوز مي‌كند به آن اضافه شده است.

اين لرزش ملايم نه تنها آرامش بخش است بلكه در مواقعي كه نمي‌خواهيد فرد كنار خود را بيدار كنيد بسيار كارآمد است!

سلامتي هدف شبانه روزي ما است، در نتيجه اين گجت چند كاره كمك مي‌كند كه هميش ه اين مهم را به خاطر داشته باشيم.

نظر متخصص: اين يك امر مستند و ثابت شده است كه تمرين كردن در ساعت مشخصي از روز مي‌تواند كيفيت خواب را به‌شدت افزايش دهد.

اين ابزار مي‌تواند يك وسيله خوب به عنوان قدم شمار محسوب شود و تصوير عمومي از ثبات خواب‌تان ارايه دهد.

منبع: www.fitnessmagazine.com

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون