• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

مرور / آغاز دوباره مجسمه دزدي در تهران

سال 89: تعدادي از مجسمه‌هاي نصب شده در سطح شهر تهران در مدت كوتاهي ناپديد شدند. مديران اعلام كردند اين مجسمه‌ها به سرقت رفته، اما شايعاتي هم درباره جمع‌آوري ناگهاني آنها وجود داشت. تعداد اين مجسمه‌ها تا ارديبهشت ۸۹ به ۱۲ مورد رسيد كه هر يك بين ۷۰ تا ۷۰۰ كيلو وزن داشتند و معلوم نبود چطور دزديده شدند. محمدباقر قاليباف، شهردار تهران امكان سرقت با انگيزه‌هاي غيرمالي را رد نكرده و پيگيري آن را وظيفه نيروي انتظامي اعلام كرد. گروه ويژه‌اي هم در پليس آگاهي مامور رسيدگي به موضوع سرقت‌ها شد، اما هيچ‌وقت سرنوشت اين مجسمه‌ها مشخص نشد.

24 تير: بيژن غنچه‌پور، مجسمه‌ساز درباره مجسمه‌هاي گم‌شده بعد از چهارسال صحبت كرد و گفت: « در اين ماجرا فكر نمي‌كنم كه همه قضايا به سرقت مجسمه‌ها محدود باشد، فكر مي‌كنم شايد اين قضيه از يك تفكر متحجرانه ناشي شده باشد يا گروه‌هاي مخالف مجسمه به آنها آسيب زده‌اند. من فكر نمي‌كنم تخريب مجسمه‌ها به قصد فروش برنز آنها به اندازه كرايه جرثقيل بيارزد.»

و امروز

ابراهيم اسكندري، مجسمه‌ساز همزمان با به سرقت رفتن مجسمه‌اش، از بازگشت سارق سريالي مجسمه‌هاي تهران اظهار نگراني كرد و گفت: « چند روز پيش كه مطلع شدم دست‌هاي مجسمه برنزي «صندوق» واقع در خيابان امام (ره) مقابل موزه پست را شكسته‌اند، براي بررسي وضعيت و ترميم آن به محل نصب مجسمه رفتم، اما با جاي خالي آن مواجه شدم. گويا در تعطيلات عيد فطر مجسمه را به سرقت برده‌ بودند». ارزش اين مجسمه 60 ميليون تومان بوده و تا اين لحظه هيچ‌كدام از مديران درباره آن حرفي نزده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون