• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3299 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

در سوريه نيازمند راه‌حل سياسي هستيم

باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا در يك گفت‌وگوي تلويزيوني به تشريح آخرين مواضع خود در مورد مسائل جهاني از جمله بحران خاورميانه پرداخته است. اوباما در اين گفت‌وگو كه قبل از نخستين سفرش به عنوان مقام رييس‌جمهوري امريكا به كنيا داشت، درباره بحران پنج ساله سوريه و جنگ عليه داعش اظهار داشت كه در سوريه به راه‌حلي سياسي براي شكست داعش نياز است. وي با تشريح اينكه ائتلاف عليه داعش به دستاوردهايي دست يافته، افزود كه بخش دوم برنامه امريكا براي سوريه متقاعد كردن متحدان سوريه براي موافقت با انتقال سياسي در اين كشور است.

رييس‌جمهوري امريكا در اين سخنان همچنين در ارتباط با احتمال خروج انگليس از اتحاديه اروپا هشدار داد و تاكيد كرد، انگليس بايد براي تاثيرگذاري بيشتر جهاني در اتحاديه اروپا باقي بماند. اوباما همچنين اتحاديه اروپا را نهادي ضروري ناميد كه پس از جنگ جهاني دوم به وجود آمده تا جهان را به مكاني مطمئن و مناسب براي زندگي انسان‌ها تبديل كند. رييس‌جمهوري امريكا درباره جمع‌بندي هسته‌اي با ايران ابراز اطمينان كرد كه كنگره آن را تاييد مي‌كند.

اما درباره موضوعات داخلي اوباما تاكيد كرد كه بزرگ‌ترين ناكامي وي در طول دوران رياست‌جمهوري‌اش، ناتواني در تصويب قوانين مالكيت اسلحه در امريكا بوده اما وعده داد كه به تلاش‌هايش براي بهبود شرايط ادامه خواهد داد. با اين حال اوباما گفت كه در دوران رياست‌جمهوري وي، روابط نژادي در امريكا بهبود يافته و گرچه تنش‌هايي نژادي در اين سال‌ها رخ داده اما امريكا به كشوري متنوع‌تر و مداراگراتر تبديل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون