• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3299 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

خبر كوتاه

موضع عربستان درباره حماس

وزير خارجه عربستان در كنفرانسي مطبوعاتي كه در حاشيه سفر سامح شكري، همتاي مصري وي به جده برگزار شد، درباره سفر هيات حماس به رياست خالد مشعل، رييس دفتر سياسي حماس به عربستان گفت: حماس سفر رسمي به عربستان نداشته و تنها گروهي از رهبران اين جنبش كه خالد مشعل نماينده آنان بود، به همراه تعدادي از همكاران براي انجام مناسك حج عمره به مكه مكرمه آمدند. سفر زيارتي بوده و اين حق هر مسلماني است و نمي‌توان مانع آن شد. جبير در ادامه گفت: اين گروه زماني كه در مكه بودند، نماز عيد فطر را به جاي آورده و در ديدار با پادشاه مراتب تبريك خود را به مناسبت عيد فطر به وي رساندند. وزير خارجه عربستان در ادامه برگزاري هرگونه نشست رسمي در حاشيه سفر هيات حماس با مقامات عربستاني را رد كرد و گفت: آنچه رسانه‌ها درباره اين سفر نوشته‌اند، دقيق نبوده و مبالغه زيادي در آن شده است.

 

مذاكرات صلح افغانستان در چين

دور دوم مذاكرات ميان نمايندگان دولت كابل و شبه‌نظاميان طالبان با هدف پايان دادن به 14 سال جنگ، 30 جولاي (هشتم مرداد) در چين برگزار مي‌شود. به گفته محمد اسماعيل قاسم‌يار، از اعضاي شوراي عالي صلح افغانستان، دو طرف در حال كار روي جزيياتي از جمله ليست حاضران هستند كه بايد طي روزهاي آينده نهايي شود. اين مقام ارشد افغانستان همچنين مي‌افزايد، كابل خواستار آتش‌بس موقت در درگيري‌ها مي‌شود كه از زمان آغاز حملات تابستان طالبان در ماه آوريل به‌شدت افزايش داشته است. وي تاكيد كرد: ما مايل به برقراري آتش‌بس هستيم و اين محك خوبي خواهد بود كه نشان بدهد شبه‌نظاميان تا چه اندازه مايل به برقراري صلح هستند.

 

سفر پادشاه عربستان به امريكا

ملك سلمان، پادشاه عربستان در ديدار با اشتون كارتر، وزير دفاع امريكا و هيات همراه وي در رياض درباره روابط عربستان و امريكا به ويژه در زمينه نظامي و نيز آخرين تحولات منطقه و تلاش‌هاي صورت گرفته در اين راستا گفت‌وگو كرد. در اين ديدار محمد بن نايف بن عبدالعزيز، وليعهد عربستان و معاون نخست‌وزير و وزير كشور سعودي، محمد بن سلمان بن عبدالعزيز، جانشين وليعهد، معاون دوم نخست‌وزير، وزير دفاع اين كشور، مساعد العيبان، عضو كابينه اين كشور، عادل الطريفي، وزير فرهنگ و رسانه و نيز عادل جبير، وزير خارجه عربستان حضور داشتند. وزير دفاع امريكا پس از پايان اين ديدار در جمع خبرنگاران از سفر ملك سلمان به امريكا در پاييز خبر داد. پيش از اين نيز كارتر در جمع خبرنگاران گفته بود باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا منتظر است ماه سپتامبر آتي با پادشاه عربستان در امريكا ديدار كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون