• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

معاون جوانان وزير ورزش:

ما هيچ چيزي در مورد جوانان نمي‌دانيم

 

 

يك ماه و چند روز است كه در وزارت ورزش و جوانان با سمت معاون ساماندهي امور جوانان رفت و آمد مي‌كند، محمدرضا رستمي تا يك ماه پيش به عنوان مشاور وزير در حوزه جوانان و همچنين دبير كميته فضاي مجازي در اين وزارتخانه فعاليت مي‌كرد. تا اينكه روز 27 خرداد ماه همزمان با خبر استعفاي محمود گلزاري به عنوان جانشين محمود گلزاري منصوب شد.

روز گذشته معاون جوان وزير جوانان به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ گفت، رستمي در پاسخ به «اعتماد» در مورد اينكه معاونت ساماندهي امور جوانان چه برنامه‌هايي براي شنيدن حرف‌ها و مشكلات جوانان دارد و برنامه‌هايي كه براي طرح و حل مشكلات جوانان در مناطق محروم در نظر دارد، گفت:«توسعهNGO‌ها پايدار‌ترين روش براي پاسخگويي به اين نيازها و مسائل است. غير از اين دو كار را دنبال مي‌كنيم، طرح گفت‌وگوي ملي جوانان كه در جلسه ستاد ملي ساماندهي جوانان اعلام خواهد شد، كه اين طرح را از شهر‌هاي كوچك، مراكز استان با حضور مسوولان كشور خواهيم داشت كه از تابستان آغاز و تا پايان سال ادامه خواهد داشت. سعي مي‌كنيم اين گفت‌وگوي ملي را به موضوعات محوري و اختصاصي تبديل كنيم كه با مشاركت جواناني كه در اين روند گفت‌وگو توانسته‌اند به شكل تخصصي ظاهر شوند، در سطح ملي با حضور مسوولان بحث كنند و نظر بدهند، ما مي‌خواهيم بحث و گفت‌وگو منجر به تغيير شود.»

رستمي در پاسخ به سوالي در مورد توسعه مشاركت جوانان در فضاي مجازي گفت: «ما هر ماه يك كمپين اختصاصي در فضاي مجازي با مشاركت خود جوان‌ها برگزار خواهيم كرد، كه متناسب با نيازهاي جامعه خواهد بود. همچنين در پي راه‌اندازي شبكه اجتماعي جوانان هستيم. اگر ما بتوانيم طرح‌هاي‌مان را در فضاي مجازي و گفت‌وگوي ملي را در فضاي واقعي دنبال كنيم، مي‌توانيم فضاي ارتباطي بيشتري را با جوانان فراهم كنيم. رستمي در مورد ورود معاونت جوانان به حوزه آسيب‌هاي اجتماعي گفت: ‌در مورد مسائلي مثل اعتياد فكر مي‌كنم، ‌اين مساله از اهميت بالايي برخوردار است و دستگاه‌هاي متولي خود را دارد، ما نبايد ورود مستقيم به اين حوزه داشته باشيم. ما بيشتر به معلول مي‌پردازيم اما در مورد آسيب‌هاي اجتماعي بايد به علت‌ها بپردازيم.

محمدرضا رستمي با اشاره‌اي به پايگاه داده‌هايي كه وزارت جوانان بايد در اختيار داشته باشد، گفت: ما نمي‌دانيم كه جوان‌ها كجا هستند، چه علايقي دارند، به دنبال چه چيزي هستند، مصرف فرهنگي و سياسي و رسانه‌اي‌شان چيست، ما هيچ چيزي در مورد جوانان نمي‌دانيم، به دليل اينكه يك نظام جامع اطلاعاتي در كشور براي اين موضوع وجود ندارد. ما يك طرح ملي مطالعاتي با عنوان «مصرف جوانان» داريم كه اميدواريم در سال جاري آغاز شود، براساس اين طرح ملي مي‌توانيم نسخه‌هاي شهري و استاني و ملي، براي بخش‌هاي مختلف مدني و خصوصي بپيچيم و اعلام كنيم كه در هر حوزه چه اقداماتي انجام شود مي‌تواند موثر باشد. همچنين پورتال ملي اوقات فراغت يكي از گام‌هاي اوليه نظام جامع اطلاعات جوانان است. كه از آن رونمايي خواهيم كرد.

رستمي در رابطه با پرداخت وام ازدواج گفت: به دليل وضعيت اقتصادي نامناسب به دليل تحريم كشور مشكلاتي داشتيم اما با برچيده شدن تحريم‌ها مانعي براي پرداخت وام ازدواج وجود ندارد. در حال حاضر پرداخت وام ازدواج جريان دارد ولي خفيف است. لازم است مشكلات دارايي‌هاي دولت و نظام بانكي حل شود تا پرداخت اين وام به شكل بهتري انجام شود البته مسائل جوانان در حوزه ازدواج و اشتغال در اولويت دولت قرار دارد. لازم است وام‌هاي مصرفي را به وام‌هاي مولد تبديل كنيم چرا كه مجموع مبلغ وام ازدواج مبلغ زيادي است و بايد تلاش كنيم تا از آن در جهت توسعه مشاركت اقتصادي جوانان بهره ببريم .

معاون ساماندهي امور جوانان در خصوص رويكردش نسبت به مسائل جوانان گفت: ‌ما در حوزه جوانان نگاه و رويكرد فردي نخواهيم داشت، آنچه براي ما مهم است و دولت بايد به آن ورود پيدا كند، رويكرد اجتماعي به حوزه جوانان است.

رستمي از طرح «بانك حامي جوانان» هم خبر داد و گفت: با بانك‌ها براي راه‌اندازي اين طرح وارد مذاكره شده‌ايم، سه موضوع را در اين طرح دنبال خواهيم كرد، همچنين در نظر داريم تا بيمه حامي جوانان را اجرايي كنيم. اين بيمه در چهار سطح و حوزه وارد همكاري خواهد شد، تا پايان مردادماه رونمايي از بيمه حامي جوانان را خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون