• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

ميراسماعيلي يا درخشان؛ كدام يك رييس مي‌شوند

رستگار از رياست فدراسيون جودو كنار رفت

رييس فدراسيون جودو از سمت خود در اين فدراسيون استعفا كرد. درپي اتفاقات و نتايج ضعيف و همچنين انتقادات فراوان نسبت به عملكرد فدراسيون جودو، محمدعلي رستگار سرانجام مجبور به استعفا از رياست اين فدراسيون شد. قرار است از بين برانوش نيك‌بين، آرش ميراسماعيلي يا محمد درخشان يكي به عنوان سرپرست جديد فدراسيون جودو منصوب شود كه در اين ميان شانس ميراسماعيلي بيشتر از سايرين است. وزارت ورزش و جوانان در تلاش است تا با توجه به فاصله حدودا يك ساله باقي‌ مانده تا آغاز بازي‌هاي المپيك 2016 ريو هر‌ چه‌ سريع‌تر انتخابات فدراسيون جودو را برگزار كند تا اين رشته بتواند نتايج مناسبي را در المپيك كسب كند. براين اساس تا شش ماه آينده انتخابات فدراسيون جودو برگزار خواهد شد. محمدعلي رستگار چهارم مهرماه سال ۱۳۹۱ با راي اكثريت اعضاي مجمع به عنوان رييس چهار سال آينده فدراسيون جودو انتخاب شد اما درحالي كه هنوز دوره رياست وي به پايان نرسيده است، وزارت ورزش و جوانان تصميم گرفت اين رييس را از سمتش بركنار كند. حالا به دنبال اعلام كناره‌گيري رستگار از رياست فدراسيون جودو، به احتمال زياد برانوش نيك‌بين به عنوان سرپرست اين فدراسيون مشغول به كار خواهد شد. نيك‌بين كه سابقه طولاني در سرپرستي فدراسيون‌هاي مختلف دارد، قبل از اين سرپرست فدراسيون‌هاي شطرنج، اسكي و شنا بوده است! وزارت ورزش و جوانان پيش از اين نيز حميدرضا مهرعلي، رييس فدراسيون اتومبيلراني و موتورسواري را قبل از پايان مهلت چهار ساله رياستش از سمتش بركنار كرد و محمود صيدانلو را به عنوان سرپرست منصوب كرد. حالا بايد منتظر ماند و ديد كه چه افرادي براي كسب كرسي رياست اين فدراسيون بحراني وارد گود مي‌شوند. به احتمال زياد آرش ميراسماعيلي، قهرمان شناخته شده اين رشته و نايب‌رييس فدراسيون براي رسيدن به رياست تلاش خواهد كرد و گمانه زني‌ها هم از حضور سردار محمد درخشان رييس اسبق فدراسيون جودو در انتخابات حكايت مي‌كند، هرچند سردار در گفته‌هاي خود به اين موضوع اشاره كرده كه «پيشنهادي از وزارت براي فدراسيون جودو نداشتم»؛ اما با اين وجود بايد صبور بود و ديد كه در نهايت وزارت ورزش و جوانان چه تصميمي براي اين رشته المپيكي مي‌گيرد.

محمد درخشان در واكنش به تغييرات احتمالي در اين فدراسيون گفت: از وزارت ورزش نه پيشنهادي شده و نه جلسه‌اي داشتم. من خبري در خصوص كنار رفتن رستگار ندارم. البته در مورد اينكه قرار است تغييرات در فدراسيون جودو انجام شود بحث‌هايي بوده و شايد از اين به بعد هم باشد، اما اينكه صحبت رسمي شده باشد يا اينكه منجر به تصميم خاصي شده باشد، نه، چنين چيزي را نشنيده‌ام.

وي در واكنش به اين سوال كه آيا قرار است به فدراسيون بازگردد، گفت: من از اين موضوع اطلاعي ندارم. به‌طور كلي ما يك گروه هستيم. هم عضو هيات‌رييسه فدراسيون هستيم و هم اينكه مرتب جلسه برگزار مي‌كنيم. مرتب از اين بحث‌ها مطرح بوده كه براي اينكه گشايشي در جودو به وجود بيايد، يك تغييراتي بدهيم و چه تغييرات به صورت كوتاه‌مدت باشد و چه تغييرات بزرگ‌تر، اما هنوز رسما منجر به اتفاقي نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا وزير ورزش به شما پيشنهادي براي حضور دوباره در جودو مطرح كرده است، گفت: فعلا خير، از طرف وزير نه پيشنهادي شده و نه جلسه‌اي با او داشتيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون