• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

طرح حمله به ليبي

با وجود ادامه گفت‌وگوها بين گروه‌هاي ليبيايي، منابع انگليسي از طرح ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس براي مشاركت در اقدامي نظامي در ليبي پرده برداشته‌اند. ديلي‌ميل گزارش داده است كه ديويد كامرون، نخست‌وزير بريتانيا با اعلام آمادگي كشورش براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي در هر كجاي جهان، تاكيد كرد كه لندن طرح‌هايي را براي شكست نيروهاي تروريستي در داخل ليبي در دست دارد.

روزنامه تلگراف نيز افشا كرد كه كامرون به مقام‌ها دستور داده تا طرح مداخله جديدي را در ليبي تدارك ببينند، چراكه تروريست‌ها ليبي را به ديد پناهگاهي نگاه مي‌كنند. اين در حالي است كه چهار سال پيش انگليس و فرانسه مداخله‌اي را با همكاري ناتو در ليبي انجام دادند كه به سقوط نظام معمر قذافي و بروز جنگ داخلي در ليبي ختم شد. گفته مي‌شود ديويد كامرون همچنين قصد دارد تا كارشناسان انگليسي را براي كمك به خنثي كردن توطئه‌هاي تروريستي و تقويت امنيت خطوط هوايي به مالزي و اندونزي اعزام كند.

ظاهرا نخست‌وزير بريتانيا بر اين باور است كه اين كشور مي‌تواند درخصوص مقابله با اقدامات مرتبط با تروريسم نقش فعالي ايفا كند. يكي از مقام‌هاي وزارت خارجه انگليس مي‌گويد كه دولت نگران افزايش تهديدها از سوي گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش در ليبي است. لازم به ذكر است منابع انگليسي اخيرا گزارش داده‌اند دستگاه اطلاعات خارجي بريتانيا (ام‌آي 6) با تركيه درباره شناسايي افراط‌گرايان در اين كشور نيز همكاري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون