• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

خبر كوتاه

برگزاري همه‌پرسي جديد

آلكس سالموند، رهبر سابق حزب ملي اسكاتلند در مصاحبه‌اي اعلام كرد: به دليل سياست‌هايي كه از سوي ديويد كامرون، نخست وزير انگليس دنبال مي‌شود، برگزاري همه‌پرسي جديد استقلال اسكاتلند اجتناب‌ناپذير خواهد بود. البته سالموند اشاره‌اي به زمان دقيق برگزاري اين
همه‌پرسي نكرده است. پس از همه‌پرسي سپتامبر گذشته براي استقلال اسكاتلند كه با شكست حزب ملي اين كشور روبه‌رو شد، سالموند از سمت خود به عنوان رهبر اين حزب و وزير اول اسكاتلند استعفا داد. در اين همه‌پرسي 55 درصد مردم اسكاتلند به باقي ماندن اين كشور در بريتانياي متحد راي دادند و
45 درصد نيز خواستار استقلال شدند.

 

ملا عمر مرده است!

يك جبهه نظامي جدا شده از طالبان افغانستان ادعا كرد كه رهبر طالبان چندي پيش كشته شده است. سخنگوي اين جبهه كه حمزه نام دارد، در پيامي به رسانه‌ها مي‌گويد كه جبهه نظامي فداييون در طالبان اطلاعات موثقي دريافت كرده‌ است كه نشان مي‌دهد رهبر طالبان توسط محمد منصور، جانشينش و گل آغا، مسوول مالي طالبان حدود 24 ماه قبل كشته شده است. رسانه‌ها در آن هنگام گزارش‌هايي را مبني بر اينكه ملا محمد عمر كشته شده منتشر كردند اما طالبان اين گزارش‌ها را در آن هنگام تكذيب و اعلام كرد كه اين گزارش‌ها به دور از واقعيت است.

 

شكست زودهنگام

آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه پيشين رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با روزنامه يديعوت آحارونوت اظهار داشت، احتمالا انتخابات پارلماني زودهنگامي در سه ماهه اول سال آينده ميلادي برگزار مي‌شود. وي در ادامه به شكست نتانياهو در برخورد با پرونده هسته‌اي ايران پرداخت و گفت: تعامل با اين پرونده نيازمند ابتكار، قاطعيت و گرفتن تصميمات دشوار است كه نتانياهو از آن باز مانده است. ليبرمن هنر نتانياهو را نمايش‌هاي رسانه‌اي دانست و گفت: او در دادن وعده و عمل نكردن به آن از هنر خارق‌العاده‌اي برخوردار است. وزير امور خارجه سابق رژيم صهيونيستي پيش‌تر نيز گفته بود، دولت بنيامين نتانياهو در آينده‌اي نزديك از هم فرو مي‌پاشد.

 

پيشروي در انبار

نيروهاي عراقي در ادامه پيشروي‌هاي خود در استان انبار، دانشگاه اين استان را كه دژ مستحكم داعش لقب گرفته بود به طور كامل آزاد كرده و پرچم عراق را بر بالاي آن برافراشتند. منابع عراقي تاكيد كردند كه نيروهاي عراقي مناطقي در اطرف رمادي، مركز استان انبار را نيز پاكسازي كرده‌ و به پنج كيلومتري دروازه‌هاي شهر رسيده‌اند. يكي از افسران عاليرتبه ارتش عراق اعلام كرد ائتلاف ضد داعش كمي قبل از آغاز عمليات آزادسازي استان انبار به ارتش عراق توصيه كرده كه عمليات را در چند مرحله و به تدريج آغاز كنند، به اين صورت كه ابتدا عمليات آزادسازي رمادي را شروع كرده و آن را از شهرهاي ديگر جدا كنند و بعد دست به عمليات آزادسازي فلوجه، دومين شهر بزرگ انبار بزنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون