• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

سرخط خبرها

فيلمنامه‌هاي «آخرين بار كي سحر را ديدي؟» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني فرزاد موتمن و نويسندگي امير عربي، «خرمگس» به تهيه‌كنندگي محمد پيرهادي؛ كارگرداني محمدرضا هنرمند و نويسندگي احمد رفيع‌زاده، «هلن» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني علي‌اكبر ثقفي و نويسندگي اميرحسين ثقفي و «سرو زير آب» به تهيه‌كنندگي سيدحامد حسيني و كارگرداني و نويسندگي محمدعلي باشه آهنگر موافقت شوراي ساخت سازمان سينمايي را اخذ كردند.

محمدمهدي عسگرپور (مديرعامل سابق خانه سينما) به نوع برخوردها با اكران فيلم سينمايي «رستاخيز» انتقاد كرد. او گفته است در اتفاقي كه براي اين فيلم سينمايي افتاد، نكاتي پيش آمد كه نام و شخصيت احمدرضا درويش را نشانه رفت. نكته حايز اهميت اين است كه نه تنها اهالي سينما بلكه مردمي كه علاقه‌مند به حوزه فرهنگ هستند، احمدرضا درويش و دغدغه‌هاي او را مي‌شناسند و مي‌دانند كه اين كارگردان باعلاقه به مسائل ديني و انقلابي فيلم مي‌سازد و هيچكدام از آثار احمدرضا درويش خارج از محدوده اعتقادي او نيست.

كتاب «غيرقابل چاپ» نوشته سيدمهدي شجاعي در تركيه به چاپ رسيد. اين كتاب نگاهي آميخته به طنز به واقعيت‌هاي بيروني و اجتماعي دارد؛ رويدادهايي كه خواننده داستان‌ها ممكن است هر آن با هر يك از آنها در دنياي واقعي مواجه شود. زبان طنز نويسنده در اين كتاب، تلخ و گزنده و در عين حال بيداركننده و آگاهي‌بخش است. اين اثر از سوي انتشارات «دماوند» در ۸۵ صفحه با تيراژ ۱۰۰۰ نسخه به زبان تركي استانبولي منتشر شده است.

سمانه زندي‌نژاد نمايش «به مراسم مرگ داداش خوش آمدي» را در جشنواره تئاتر بوسني و هرزگوين به روي صحنه مي‌برد و بخشي از يك پروژه چند مليتي زير نظر گژگوژ ژوكوفسكي در لهستان را كارگرداني خواهدكرد. نمايش «به مراسم مرگ داداش خوش آمدي» سال ۹۱ در سالن سايه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، ۵ آگوست مصادف با ۱۴ مردادماه در اين جشنواره اجرا خواهد شد. (مهر)

مجموعه طنز «در حاشيه» به كارگرداني مهران مديري اين روزها مراحل پاياني ساخت دكور را مي‌گذراند و قرار است بزودي كليد بخورد. اين مجموعه كه پيش از اين به نقد عملكرد حوزه بهداشت و درمان مي‌پرداخت، در فاز دوم قرار است در زندان توليد شود. اين سريال پس از پخش 27 قسمت، پنجشنبه - سوم ارديبهشت ماه - پخش فاز اول خود را به پايان رساند و داستان اين سريال با دستگيري عوامل بيمارستان «در حاشيه» به اتمام رسيد و اما «در حاشيه» قرار است در فاز دوم داستاني‌تر باشد، كمدي‌هاي موقعيت داشته باشد و قصه‌اي را تعريف كند كه روايت خود شخصيت‌هايش باشد و فضاي نقادانه‌اش به حداقل برسد.

مجموعه داستان «شوهر عزيزم» نوشته جويس كرول اوتس كه عنوان پرفروش‌ترين كتاب نيويورك‌تايمز را نيز داراست با ترجمه ربابه جلاير و از سوي نشر شورآفرين منتشر شد.

يك نويسنده رمان قصد دارد، زندگي زنده‌ياد مرتضي پاشايي را به رشته تحرير درآورد. شهناز محلوجيان، نويسنده كتاب‌هاي «آژير سفيد»، «سحر»، «عشق تا ابد» و... قصد دارد تا زندگينامه زنده‌ياد پاشايي را در قالب يك رمان بنويسد. (ايسنا)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون