• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

فعاليت متهمان در باند حرفه‌اي سرقت خودرو

سرقت خودرو براي معامله مواد مخدر با قاچاقچيان

اعتماد| سه مرد قوي‌هيكل چاقوهاي خود را از جيب‌شان خارج كردند و پس از ضرب و شتم صاحب خودرو، دست و پايش را بستند و او را در صندوق عقب ماشين انداختند. آنها اعضاي باند بزرگ سارقان خودرو بودند كه خودروهاي سرقتي را در ازاي محموله مواد مخدر به قاچاقچيان مرزهاي شرقي كشور مي‌فروختند.

يك روز پس از ربودن صاحب خودرو در اصفهان، متهمان گروگان خود را به يكي از روستاهاي دورافتاده يزد برده و در مقابل مركز درماني آن رها كردند. مرد ميانسال پس از ترخيص از بيمارستان به پليس آگاهي مراجعه و شكايتي تنظيم كرد. او درباره روز سرقت به كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان گفت: «به فكر فروش خودرو تويوتاي هايلوكسم افتاده بودم براي همين در روزنامه‌ها آگهي دادم. روز حادثه سه نفر به خانه‌ام آمدند و خود را مشتري خودرو معرفي كردند. اما آنها سارق بودند. وقتي داشتيم درباره قيمت حرف مي‌زديم ناگهان سلاح‌هاي سرد خود را از جيب‌شان بيرون آوردند و با تهديد، دست و پايم را بستند و به زور در ماشين انداختند. آنها صبح روز بعد من را در مقابل يكي از مراكز درماني در يكي از روستاهاي يزد رها كردند و متواري شدند.»

با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان در نخستين گام اقدام به چهره‌نگاري از متهمان كردند. بررسي پرونده آنها در سايت مجرمان سابقه‌دار پليس نيز نشان مي‌داد كه آنها با يكي از باند‌هاي حرفه‌اي و سازمان يافته سرقت خودرو فعاليت كرده و خودروهاي سرقتي را براي معامله محموله مواد مخدر، به قاچاقچيان مرزهاي شرقي كشور مي‌فروشند.

رديابي محل‌هاي تردد متهمان نيز نشان مي‌داد هركدام از آنها براي فرار از دست ماموران، به سه استان گيلان، چهار محال و بختياري و سيستان و بلوچستان گريخته‌اند. با اين حال پس از شناسايي دقيق مخفيگاه متهمان، ماموران ابتدا به استان چهار محال و بختياري اعزام و يكي از متهمان كه فردي 44 ساله و سابقه‌دار بود را در عملياتي ضربتي در يكي از شهرهاي حاشيه‌اي اين استان دستگير كردند. تيم ديگري از ماموران نيز كه به استان‌هاي گيلان و سيستان و بلوچستان اعزام شده بودند موفق به دستگيري دو متهم ديگر و انتقال آنها به پليس آگاهي اصفهان شدند.

سرهنگ خسروي، رييس پليس آگاهي استان اصفهان با اشاره به انجام بازجويي‌ها از متهمان پرونده گفت: «هر سه متهم پرونده در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به سرقت خودروهاي لوكس از استان‌هاي مختلف اعتراف و خود را از اعضاي يكي از باندهاي حرفه‌اي سرقت خودرو معرفي كردند كه با فروش خودروهاي سرقتي به قاچاقچيان اقدام به خريد محموله مواد مخدر كرده و آنها را در استان‌هاي مختلف توزيع مي‌كردند.»

يكي از متهمان پرونده با اعتراف به آدم‌ربايي و سرقت خودرو به كارآگاهان گفت: «پس از شناسايي مالباخته‌ها، آنها را تحت نظر گرفته و براي عملي كردن نقشه سرقت، با تهديد چاقو، دست و پاي‌شان را مي‌بستيم و خودروي آنها را به سرقت مي‌برديم. پس از آن خودرو‌ها را به مرزهاي شرقي كشور برده و در ازاي تحويل محموله مواد مخدر به قاچاقچيان مي‌فروختيم.» يكي ديگر از متهمان نيز از فروش خودروي شاكي پرونده در ازاي 30 كيلوگرم مواد مخدر به قاچاقچيان در مرزهاي شرقي پرده برداشت.

سرهنگ خسروي به ادامه رسيدگي به پرونده تا انهدام باند سرقت خودرو اشاره كرد و گفت: «دستگيري متهمان پرده از فعاليت تبهكارانه يك باند حرفه‌اي سرقت خودرو و توزيع مواد مخدر برداشت و پليس تا انهدام اين باند، تحقيقات خود را ادامه خواهد داد.» رييس پليس آگاهي اصفهان همچنين از مالباختگاني كه به شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پليس آگاهي اصفهان مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون