• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3306 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

خبر كوتاه

انفجار هواپيماي خانواده بن‌لادن

يك هواپيماي كوچك شخصي در پاركينگ يك مركز فروش خودرو در نزديكي همپشاير بريتانيا سقوط كرد و هر چهار سرنشين آن كشته شدند. به گفته مقامات انگليس و عربستان سعودي، اين هواپيما متعلق به خانواده اسامه بن‌لادن بوده است. سفارت عربستان در بريتانيا اعلام كرد هواپيماي خصوصي كه برفراز منطقه‌اي در بريتانيا سقوط كرد حامل اعضاي خانواده اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده بوده است. گفته شده اين هواپيما از ميلان در ايتاليا به مقصد بريتانيا در پرواز بود. سفارت عربستان در بريتانيا گفته است كه با مقامات اين كشور براي تحقيق درباره اين سانحه و همچنين تسريع روند انتقال اجساد به عربستان همكاري خواهد كرد. سفير عربستان در بريتانيا در بيانيه‌اي مراتب همدردي خود را با خانواده بن‌لادن نيز اعلام كرده است. شاهدان عيني مي‌گويند جت كوچك از نوع فنوم ۳۰۰ - ساخت برزيل - پس از اصابت به زمين منفجر شد.

 

ترس از ترور

براساس افشاگري جديد مجتهد كه يك فعال و كاربر مشهور عربستاني است و مطالبش در توييتر طرفداران زيادي دارد، محمد بن نايف، وليعهد عربستان با ترس و وحشت از ترور به دست «تندروها» زندگي مي‌كند و حتي اماكن فعاليت روزمره و مسير رفت و آمد و محافظانش را تغيير داده است. به گفته مجتهد، محمد بن نايف از فعاليت كاري‌اش در دفترش در وزارت كشور واقع در جده كاسته است و بيشتر فعاليت خود را از ساختمان پژوهش‌ها در ذهبان انجام مي‌دهد چراكه به عقيده وي امن‌تر و داراي ازدحام كمتري است. همچنين بيشتر رفت‌وآمدهايش را با هليكوپتر انجام مي‌دهد و اگر بخواهد با خودروي خود به جايي برود ده‌ها خودروي زرهي با بيش از 80 تن از نيروهاي ويژه امنيتي وي را اسكورت مي‌كنند. خودروي وي نيز يك خودروي زرهي ضدآرپي‌جي است.

 

ورود نخست‌وزير مستعفي به يمن

خالد بحاح، نخست‌وزير مستعفي و معاون عبد ربه منصور هادي، رييس‌جمهوري مستعفي يمن روز گذشته در هواپيماي عربستاني كه از رياض عازم يمن بود به شهر عدن در جنوب يمن وارد شد. همچنين گفته شده كه برخي وزراي دولت مستعفي يمن نيز به همراه بحاح وارد يمن شده‌اند. منصور هادي قصد دارد با استقرار دولت مستعفي در عدن بار ديگر قدرت در يمن را در دست بگيرد. اعضاي دولت مستعفي يمن پيشتر و در پي پيشروي‌هاي انصارالله در شهرهاي مختلف و صنعاء، اين كشور را ترك كرده و به عربستان رفتند. در همين حال، بدر باسلمه، وزير حمل و نقل دولت مستعفي يمن در مصاحبه با شبكه اسكاي نيوز گفت كه حضور بحاح در عدن يك‌روزه است و هدف از آن پيگيري عمليات نظامي و انساني در يمن است.

 

حسكه امن شد

ارتش سوريه كنترل دو دانشكده اقتصاد و مهندسي در شرق محله زهور در جنوب حسكه را در دست گرفت و بدين ترتيب آخرين مناطق تحت تصرف داعش در اين شهر به دست نيروهاي دولتي افتاد. به گزارش ديدبان حقوق بشر سوريه، ارتش اين كشور با همكاري يگان‌هاي حمايت مردمي كرد موفق شده شهر حسكه را به طور كامل از وجود اعضاي داعش پاكسازي كند. نيروهاي داعش در يك ماه گذشته حملات گسترده‌اي را براي تصرف حسكه كه به طور مشترك توسط كردها و دولت سوريه اداره مي‌شود، انجام دادند و توانستند در بخش‌هاي جنوبي شهر كه تحت كنترل ارتش سوريه بود، به پيشروي‌هايي دست يابند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون