• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3306 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

40روز بي‌خبري از آخرين اخبار فيلم «باديگارد»

تقريبا دو سه ماه پيش بود كه خبر توليد آخرين فيلم حاتمي‌كيا «باديگارد» با بازي پرويز پرستويي در رسانه‌ها منتشر شد. خبري كه با اخبار ضد و نقيض درباره داستان فيلم همراه بود و هيچ كدام از عوامل فيلم نيز پاسخي درباره چگونگي آنچه حاتمي كيا مي‌سازد ندادند. با نگاهي به سايت اين فيلم كه قرار را بر اين دارد كه اخبار اين پروژه سينمايي را منتقل كند، مي‌بينيم كه آخرين به روز‌رساني سايت به تاريخ سي‌ام خرداد است، يعني سايت رسمي اين پروژه نيز خبري منتشر نمي‌كند و 40 روز است كه هيچ سرخط خبري تازه‌اي ارايه نداده است؛ يا به عبارت ديگر «باديگارد» در سكوت خبري و بي‌خبري در حال ساخت است. اين رفتار سبب مي‌شود تا اين پروژه با شايعات و خبرهاي نادرست معرفي شود و هيچ چيز مشخصي از آخرين ساخته حاتمي كيا در دسترس نيست. به اين رفتار در اصطلاح رسانه‌اي فيلتركردن خبر يا
دروازه‌باني اطلاعات مي‌گويند كه بيشتر در مواقعي استفاده مي‌شود كه صاحب يك پروژه دوست دارد آنچه دوست دارد منتشر شود و آنچه حتي ذره‌اي با سليقه‌اش همخواني ندارد جايي درز نكند؛ حاتمي كيا در پروژه‌هاي قبلي‌اش نيز اين رفتار را به نوعي داشته و حالا اين موضوع به اوج خود رسيده است. از ابتداي ساخت «باديگارد» پژمان لشكري پور، مدير توليد فيلم در پاسخ به سوالات خبرنگاران، همه را به سايت «باديگارد» راهنمايي مي‌كرد و حالا كه سايت 40 روز است چيزي به روز نكرده پس اخبار از كجا بايد پيگيري شوند؟ از سوي ديگر نيز وقتي به سايت اين فيلم سر مي‌زني مي‌بيني كه هيچ اطلاعي از فيلم نيست يعني حتي يك عكس هم از فيلم منتشر نشده است. اين موضوع در شرايطي است كه به عوامل و بازيگران «باديگارد» تاكيد شده است كه به هيچ خبرنگاري در خصوص اين پروژه حرفي نزنند.

تنها اطلاعاتي كه از اين فيلم سينمايي تا به امروز در دست است از روي سايت چنين روايت مي‌شود: پيش‌توليد «باديگارد» از نيمه ارديبهشت ماه و با برگزاري جلسات فيلمنامه‌خواني و همزمان بازنويسي نهايي فيلمنامه و انتخاب عوامل فيلم آغاز شد و بر اساس برنامه‌ريزي‌ها تا پايان خرداد ماه نيز ادامه داشت. در مراحل پيش توليد فيلم
پرويز پرستويي، بازيگر نقش اول فيلم در حال تمرين با موتور به‌روي زمين افتاد. پرستويي از ناحيه مچ دست دچار آسيب‌ديدگي شد. اين حادثه غير قابل پيش‌بيني باعث شد كه حاتمي‌كيا با انجام تغييرات جزيي در فيلمنامه «باديگارد»، از پرستويي با همان دست گچ گرفته استفاده كند. احتمالا در برخي از سكانس‌هاي اكشن «باديگارد» از بدلكار استفاده مي‌شود و بقيه سكانس‌ها نيز در روزهاي پاياني فيلمبرداري كه دست پرستويي از گچ بيرون مي‌آيد جلوي دوربين مي‌رود. براي همين بخش‌هايي از اين فيلم در بيمارستان 501 ارتش انجام شد. عوامل توليد «باديگارد» تازه‌ترين اثر سينمايي ابراهيم حاتمي‌كيا، از 10 تير ماه به فرودگاه مهرآباد رفتند. در ادامه فيلمبرداري پروژه در يك لوكيشن داخلي كه منزل «حيدر» كاراكتري كه پرويز پرستويي آن را بازي مي‌كند انجام شد.

برخي سايت‌هاي سينمايي، بخش‌هايي از فيلمنامه كار را منتشر كردند. در اين فيلم سينمايي پرويز پرستويي در نقش «حيدر» و مريلا زارعي در نقش «راضيه»، همسر پرستويي ايفاي نقش مي‌كنند. ديبا زاهدي ايفاگر نقش «مريم» دختر خانواده و پدرام شريفي در نقش «الياس» داماد خانواده است. بابك حميديان نيز در اين فيلم سينمايي ايفاگر نقش فردي در جايگاه يك نخبه هسته‌اي است. محمود عزيزي، فرهاد قائميان، امير آقايي، كامران نجف‌زاده، افسانه ناصري، سيداحسان اماني، امير محمدي، علي گلبهاران و حامد شيخي ديگر بازيگران «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون