• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3306 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

سرخط خبرها

مدير تالار «مولوي» با تاكيد بر اينكه اين تالار براي افتتاح در مهرماه آماده مي‌شود، از انتشار فراخوان اجراهاي اين مركز در آينده‌اي نزديك خبر داد. (ايسنا)

آتيلا پسياني مهر ماه امسال نمايش «باغ آلبالو» را در تالار «چهارسو» تئاتر شهر به صحنه مي‌برد. اين نمايش سال گذشته در سي و سومين جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و قرار است از 22 مهر ماه امسال به صحنه برود. «باغ آلبالو» يكي از مشهورترين آثار آنتوان چخوف، نمايشنامه‌نويس نامدار روسي است كه با دراماتورژي محمد چرم‌شير و به عنوان كاري از گروه تئاتر «بازي» اجرا خواهد شد.

نشست هفتگي شهر كتاب در روز سه‌شنبه ۱۳ مرداد ساعت 16:30 به نقد و بررسي كتاب «تاوان كلمات» عبدالجبار كاكايي اختصاص دارد كه با حضور دكتر بهادر باقري، گروس عبدالملكيان و عبدالجبار كاكايي در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش كوچه‌ سوم برگزار مي‌شود و ورود براي علاقه‌مندان آزاد است.

به همت رايزني فرهنگي ايران در مادريد، كتاب «اسرارالتوحيد في مقامات الشيخ ابي سعيد» به چاپ رسيد. اين كتاب تاليف «محمد بن منور ميهني» و به زبان اسپانيايي از سوي انتشارات معتبر ماندالا در ۳۰۵ صفحه به چاپ رسيده است. ترجمه اين كتاب توسط «خواكين رودريگز وارگاس» صورت گرفته است كه با مقدمه‌اي از عليرضا اسماعيلي، رايزن فرهنگي ايران در اسپانيا آغاز مي‌شود، سپس در قالب ۲۲ صفحه زندگي، آثار و انديشه عارف بزرگ
شيخ ابوسعيد آمده است.

تهيه‌كننده برنامه تلويزيوني «كتابنامه» با اعلام خبر توقف پخش اين برنامه كه در دو سال گذشته و با هدف معرفي و تبليغ كتاب در كشور توليد مي‌شد، جايگزين شدن برنامه «كاغذ رنگي» را به جاي «كتابنامه» رد كرد. (مهر)

لين اندرسون، خواننده سبك كانتري و برنده جايزه گرمي، بر اثر سكته قلبي در بيمارستاني در نشويل درگذشت. او در زمان مرگ 67 سال داشت. (بي‌بي‌سي)

اپراي «عروسك پشت پرده» ساخته اميرمهيار تفرشي‌پور 15 و 16 مرداد به رهبري دارا مورگان در «فستيوال اپراي تت آ تت» و در سالن كينگز شهر لندن به اجرا در مي‌آيد. (ايلنا)

ده‌نمكي «رسوايي ۲» را مقابل مجلس كليد زد. پيش از اين قرار بود فيلم سينمايي «رسوايي ۲» به كارگرداني مسعود ده‌نمكي ۱۵ مرداد كليد بخورد ولي طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده ۱۰ مرداد كليد خورد. در «رسوايي ۲» حاج يوسف با بازي اكبر عبدي پيش‌بيني غيرمنتظره‌اي را مي‌كند كه به‌واسطه آن قصه آغاز مي‌شود. (فارس)

ميني سريال «دندون طلا» 18 اسفند ماه در يكي از سينماهاي قديمي حوالي جنوب تهران كليد خورد و پس از نزديك به چهار ماه فيلمبرداري، چهارم تير ماه در دانشكده سينما تئاتر به پايان رسيد. مراحل فني مجموعه همزمان با فيلمبرداري آغاز شد و هم‌اكنون قسمت‌ها آماده براي پخش است و هر 10 روز يك‌بار پس از 12 مرداد ماه وارد بازار مي‌شود.

مجسمه باستاني‌ «پنه‌لوپه» ايران كه از 18 ارديبهشت با دو «پنه‌لوپه» ايتاليايي در بنياد «پرادا» ميلان به نمايش درآمده است، براساس تفاهمنامه‌
به امضا رسيده ميان موزه ملي ايران و بنياد «پرادا» در ميلان، از 31 شهريور براي نمايش به ايران مي‌آيند و به مدت چهار ماه در ايران نمايش داده مي‌شوند.

نيم‌تنه‌ «پنه‌لوپه‌» ايران كه در پرسپوليس كشف شده و در موزه ملي ايران نگهداري مي‌شود، در يونان باستان همسر «اوليس»، قهرمان داستان اوديسه هومر، پادشاه ايتاكا و جنگجويي دلاور است كه متعلق به سال 500 تا 480 قبل از ميلاد بوده است. اين مجسمه برگرفته از حضور يوناني‌ها در ايران در دوره سلوكي ساخته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون