• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

سرنوشت نامعلوم اكران «مادر قلب اتمي»

احسان خاكي/ هنوز سرنوشت «مادر قلب اتمي» مشخص نيست. هرازگاهي خبرگزاري يا روزنامه‌اي به تهيه‌كننده‌اش زنگي مي‌زند تا از آخرين وضعيت اكرانش خبري برسد اما هيچ به هيچ. اين‌طور كه از قراين بر مي‌آيد اين‌گونه است كه ارشاد ميلي به اكران اين فيلم ندارد. امير سيدزاده، تهيه‌كننده «مادر قلب اتمي» كه جز اين سه فيلم ديگر اكران نشده نيز دارد درباره آخرين وضعيت اين فيلم در گفت‌وگو با خبرگزاري‌هاي رسمي با اشاره به اينكه اين فيلم از ۱۶ ماه پيش پروانه نمايش گرفته ولي هنوز شركت پخش‌كننده زمان اكران آن را مشخص نكرده است، گفت: «تمام اصلاحات موردنظر سازمان سينمايي انجام شده و نسخه جديد دوباره به مرجع قانوني ارايه شده است، اما همچنان خبري از ارايه پروانه نمايش نيست و هربار كه مي‌پرسيم نتيجه بازبيني به كجا رسيد مي‌گويند هنوز در دست بررسي است.»

اين موضوع در شرايطي مطرح مي‌شود كه پيش‌تر ترانه عليدوستي، بازيگر اين فيلم در گفت‌وگويي اعلام كرده بود كه اين فيلم با نيم ساعت اصلاحيه روبه‌رو شده كه از زمان قانوني‌ براي اكران سينمايي پايين‌تر مي‌آيد و گفته بود: «اين حركت عجيبي از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد است چون هيچ فيلمي زير ۷۴ دقيقه نمي‌تواند اكران شود و ۳۰ دقيقه اصلاحيه دادن به نوعي نقض اين حرف است». او از اين اتفاق اظهار تعجب كرده بود و گفته بود: «خيلي برايم جالب است چون اين فيلم به لحاظ داستاني مشكلي ندارد و من از اتفاقات اخير براي اين اثر تعجب مي‌كنم». او در همان گفت‌وگو ادامه داده بود: «نيم ساعت اصلاحيه دادن به يك فيلم، آن را از زمان قانوني‌اش پايين‌تر مي‌آورد و اين بازيگر تصريح كرد كه نمي‌دانم، فكر مي‌كنم معناي چنين اصلاحيه‌اي اين است كه نمي‌خواهند فعلا «مادر قلب اتمي» اكران شود.»

عليدوستي درباره اين فيلم با اشاره به اينكه «مادر قلب اتمي» فيلمي متفاوت است كه داستاني با ماهيت غيرواقعي دارد، گفته بود: «اين اثر فيلم عجيبي است و داستان آن ماهيت غيرواقعي دارد. يعني رئال نيست و اگر نخواهم داستان آن را لو بدهم بايد بگويم اين فيلم شوخ است.

«مادر قلب اتمي» به كارگرداني علي احمدزاده با بازي محمدرضا گلزار، ترانه عليدوستي، پگاه آهنگراني و مهرداد صديقيان فيلمي است كه از جشنواره نيز بيرون گذاشته شد ولي در فستيوال برلين به‌صورت همزمان با جشنواره فجر پذيرفته و نمايش داده شد. در همان ايام نيز احمدزاده كارگردان فيلم در گفت‌وگويي اعلام كرده بود: فيلم من اصلا سياسي نيست و قصه‌اي كاملا اجتماعي دارد و اگر هم از جشنواره فيلم فجر باز مانده به دليل لجاجت مسوولان آن و كج سليقگي هيات انتخاب است.

بايد ديد كه سازمان سينمايي كه پيش‌تر براي فيلم‌هايي مثل «قصه ها» تلاش مثبتي انجام داده و توانست اين فيلم را به پرده سينما بياورد آيا درباره فيلمسازهايي كه همچون رخشان بني اعتماد شناخته شده نيستند نيز مي‌تواند تلاش مثبتي داشته باشد يا از كنارش عبور مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون