• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

سر خط خبرها

فراخوان شركت در نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» منتشر شد؛ نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» طي روزهاي 22 تا 28 آذرمـاه 1394 برگزار خواهد شد.

برج ميلاد در دومين جشنواره «داستان تهران» به داستان‌هايي با محوريت اين سازه جايزه‌ خواهد داد. هدف از اهداي اين جايزه را كه مبلغ آن پنج ميليون تومان عنوان شده، تبيين جايگاه اين برج به عنوان يكي از نمادهاي شهر تهران اعلام كرده و قرار است جايزه‌‌اش در بخش جنبي اين رقابت ادبي به آثاري تعلق بگيرد كه با تمركز بر اين نماد نوشته شده باشند. نمادهاي شهري و اماكن منحصر به فرد شهر تهران از جمله ميدان آزادي، برج ميلاد، استاديوم آزادي، بازار تهران، فرودگاه مهرآباد و... از مولفه‌هايي هستند كه به عنوان محورهاي دومين جايزه «داستان تهران» عنوان شده‌اند. مهلت ارسال آثار به اين مسابقه ادبي تا پايان مهرماه است و زمان داوري اوليه آن آبان‌ماه خواهد بود. زمان داوري نهايي نيز آذرماه اعلام شده است.

انجمن علمي نقد ادبي ايران با همكاري مركز تحقيقات زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تربيت مدرس پنجمين كارگاه نقد ادبي را برگزار مي‌كند. مهلت پيش‌ثبت‌نام تا بيستم مرداد خواهد بود. محل تشكيل كلاس‌ها: انجمن علمي نقد ادبي ايران، خ كارگر شمالي، قبل از بيمارستان قلب، خ شهريور، خ سيندخت شمالي، كوچه فتاح‌الجنان، پلاك 3 براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد با شماره 3 - 88630230 تماس بگيريد.

حسين پاكدل نمايش «قوام» را سال آينده در تماشاخانه «ايرانشهر» به صحنه مي‌برد. او در اين باره گفته است: از حدود شش، هفت سال قبل وقتي نمايش «رقص زمين» را كار مي‌كردم، ايده كار روي شخصيت قوام‌السلطنه را در نظر داشتم و به همين دليل از آن موقع شروع به تحقيق و نگارش متن كردم و اين روزها بيشترين وقت را براي كامل كردن آن صرف مي‌كنم. (ايسنا)

تام كروز در يك شيرين‌كاري ديوانه‌وار، ‌در فيلم جديد از «ماموريت غيرممكن» نفسش را شش دقيقه زير آب حبس كرد. در يك صحنه كليدي از فيلم كه كروز در نقش مامور اتان هانت ظاهر مي‌شود، او بايد مسيري را زيرآبي طي كند تا به چيپ كامپيوتري برسد كه ممكن است او را به شخصيت منفي فيلم، نزديك كند. او در تمام اين صحنه نفسش را واقعا زير آب حبس كرده و در صحنه‌اي ديگر از يك جرثقيل بزرگ به ارتفاع ۱۲۰ پا، پايين پريده است.

احمد علامه‌دهر، بازيگر باسابقه تئاتر و تلويزيون كه طي هشت ماه گذشته به دليل سكته مغزي در كما به سر مي‌برد، عصر يكشنبه ۱۱ مردادماه، درگذشت. علامه‌دهر كه روز ۱۲ آذرماه سال ۹۳ و زماني كه در صحنه فيلمبرداري مجموعه تلويزيوني «پرده‌نشين» در حرم امام رضا (ع) حضور داشت، به دليل فشار خون بالا دچار سكته مغزي شد. وي از آن زمان در وضعيت كما به سر مي‌برد و بعد از چند ماه بستري بودن در بيمارستان، به خانه منتقل شد. نقش‌آفريني در مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» به كارگرداني داود ميرباقري از ديگر فعاليت‌هاي او در عرصه بازيگري تلويزيوني بود.

نمايش «سال‌ثانيه» به كارگرداني حميد پورآذري، شامگاه 11 مرداد ميزبان هدايت هاشمي، بازيگر و عباس جوانمرد، كارگردان پيشكسوت تئاتر كشورمان بود. جوانمرد در مورد نمايش «سال‌ثانيه» گفت: كارهاي آقاي پورآذري از نوآوري اشباع است و هضم اين نوآوري‌ها براي بازيگر و تماشاگر زمان مي‌خواهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون