• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

شوراي نگهبان بررسي كرد

انتخابات الكترونيكي در برزيل و اسپانيا چگونه برگزار شد؟

لزوم بازنگري در شكل و حجم تجهيزات براي برگزاري انتخابات الكترونيكي در ايران

گروه سياسي| انتخابات الكترونيكي شايد يكي از اصلي‌ترين مباحثي باشد كه اين روزها دستگاه‌هاي برگزار‌كننده انتخابات درگير آن هستند. شيوه‌اي كه برخي هنوز به آن اعتماد ندارند و برخي هم آن را راه‌حلي براي بالا بردن ضريب امنيتي انتخابات در كشور مي‌دانند. شوراي نگهبان از جمله نهادهاي دخيل در امر برگزاري انتخابات است كه در همين رابطه تحقيقاتي انجام داده است تا تصميم نهايي در مورد برگزاري انتخابات با شيوه ذكر شده را اتخاذ نمايد.

مشاهده مستقيم تجربه برگزاري انتخابات الكترونيك در دو كشور اسپانيا و برزيل ثمره سفرهاي پژوهشي و تحقيقاتي بوده كه از سوي هياتي متشكل از كارشناسان فني شوراي نگهبان و وزارت كشور از يك سال پيش صورت گرفته است.

شوراي نگهبان اما در پايان اين گزارشات در مورد برگزاري انتخابات الكترونيكي اينگونه نتيجه گرفته است كه:« طراحي انجام شده در ساخت تجهيزات انتخابات الكترونيكي ايران در انتخابات سال‌هاي 90 و 92، با بهترين متد و تكنولوژي صورت گرفته و ديتاسنترهاي وزارت كشور و شوراي نگهبان، بسيار پيشرفته بوده و به لحاظ فني كمتر از نمونه‌هاي ساخته شده شركت «ايندرا» نبوده‌اند. فقط نكته ضروري اين است كه بايد در شكل و حجم تجهيزات، بازنگري صورت بگيرد. در ادامه نگاهي اجمالي به تجربه برگزاري انتخابات الكترونيك در دو كشور برزيل و اسپانيا كه تحت عنوان گزارشي از سوي شوراي نگهبان تهيه شده است خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون