• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3126 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ آذر

بسيج دانشجويي بصير است

غلامعلي حداد عادل

 سال 76 به بعد نوعي استفاده ابزاري از دانشجويان شروع شد و برخي از سياسيون ، دانشجويان را به سمت و سويي خاص هدايت مي‌كردند، انجمن‌هاي اسلامي نيز كه در دهه اول انقلاب بسيار نسبت به مسائل اسلامي حساس بودند افرادي در آنها نفوذ كردند كه حساسيت در اوج‌گيري را از دست دادند.
 عده‌يي در آن زمان با عنوان جامعه مدني آغوش خود را به سمت غرب باز مي‌كرد، در دوران اصلاحات مي‌خواستند جنبش دانشجويي را در مقابل نظام قرار دهند.
 جريان بالنده‌يي كه در مقابل اين جريان ايستاد بسيج دانشجويي بود. بسيج دانشجويي نيرويي بصير و مسووليت‌شناس بود و اين توطئه را خنثي كرد. اكنون هم زمزمه‌هايي وجود دارد كه عده‌يي در اين فكر هستند كه از گل‌آلود كردن آب در دانشگاه‌ها ماهي مورد نظر خود را بگيرند. البته اين اتفاق نمي‌افتد، 16 آذر ماهيت ضداستكباري دارد و نمي‌توان اين ماهيت را از آن جدا كرد.
 در واقع آنها در اين فكر هستند كه فضاي انتخابات، گفتماني را حاكم كند كه در نهايت به نفع آنها تمام شود و كسي روي كار ‌آيد كه نسبت به امريكا خيلي سليقه تند نداشته باشد.
 در انتخابات 92 بسياري از كانديداها حرف‌شان اين بود كه گفتمان حاكم بر فضاي انتخابات را گفتمان اقتصادي كردند و براي اينكه راي بياورند مي‌گفتند مساله تحريم‌ها را حل مي‌كنيم تا مشكل حل شود و اينقدر در اين كار افراط شد كه هنوز هم آن فضا باقي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون