• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

تشكل‌ها

صادرات تخم مرغ به افغانستان دوباره آغاز شد

رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار با بيان اينكه صادرات تخم‌مرغ به افغانستان آغاز شده است، گفت: در مجموع حدود 450 تا 500 تن تخم مرغ به كشورهاي عراق و افغانستان صادر مي‌شود.

ناصر نبي‌پور به فارس گفت: صادرات مجدد تخم‌مرغ به افغانستان از دو روز پيش آغاز شده است.

وي با انتقاد از قيمت پايين صادرات تخم‌مرغ گفت: قيمت هر كيلوگرم تخم مرغ درب مرغداري 3 هزار تومان است و قيمت هر كيلوگرم تخم مرغ صادرات در مرز 3هزار و 600 تومان است.

 

قيمت كود كشاورزان فعلا افزايش نمي‌يابد

مديرعامل شركت خدمات حمايتي كشاورزي با بيان اينكه مشكلي براي تامين كود مورد نياز كشاورزان در سال زراعي جديد وجود ندارد، گفت: فعلا قرار نيست قيمت كود افزايش يابد.

عليرضا ولي در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به اين پرسش كه شركت خدمات حمايتي كشاورزي آمادگي لازم را براي تامين و توزيع كود مورد نياز كشاورزان در آستانه سال جاري دارد؟ اظهارداشت: ما آمادگي كامل براي انجام اين كار را داريم و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

وي با بيان اينكه كود مورد نياز كشاورزان به استان‌ها حمل شده است، اضافه كرد: كودها تحويل كارگزاران شركت خدمات حمايتي كشاورزي شده و آنها در حال توزيع اين كودها هستند.

 

پسته ايراني جاي امريكايي را گرفت

مديركل دفتر ميوه‌هاي سردسيري و خشك وزارت جهاد كشاورزي از توليد 248 هزار تني پسته در سال گذشته خبر داد و گفت: ايران مجددا جايگاه نخست توليد و صادرات پسته را از امريكا گرفت و امسال نيز افزايش بيش از 10 هزار تني توليد خواهيم داشت.

رمضان رويين‌تن به ايسنا گفت: در سال گذشته 248 هزار تن پسته در 18 استان كشور توليد شد كه بالغ بر 182 هزار تن آن به ارزش 6/1 ميليارد ريال به 170 كشور جهان صادر شد.

وي افزود: ايران پس از خشكسالي‌هايي كه سبب كاهش توليد و صادرات پسته و تنزل رتبه جهاني به دومين كشور توليد‌كننده صادر‌كننده اين محصول شده بود، از اواخر سال گذشته تاكنون مجددا جايگاه نخست توليد و تجارت جهاني اين محصول ارزآور را از امريكا گرفت و هم‌اكنون امريكا و تركيه در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند، چرا كه امريكا براساس اظهارات خود سال گذشته 230 هزار تن پسته توليد كرد.

 

توليد 5/2 ميليارد گل شاخه بريده

معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي توليد محصولات باغي كشور در سال گذشته را 16 ميليون تن عنوان كرد و گفت: سالانه دو ميليارد و 552 ميليون گل شاخه بريده در كشور توليد مي‌شود.

محمدعلي طهماسبي در آيين افتتاح سيزدهمين نمايشگاه ملي گل و صنايع وابسته در محلات، سطح باغات كشور را دو ميليون و 600 هزار هكتار عنوان كرد وگفت: از اين ميزان حدود 800 هزار هكتار به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده است. وي به توليد چهار ميليون و 300 هزار تني مركبات در سال اشاره كرد و افزود: ميانگين صادرات مركبات حدود 30 تا 50 هزار تن در سال است.

طهماسبي گفت: ايران در زمينه صادرات پسته، خرما، زعفران، انار، انجير و كشمش مقام خوبي در دنيا دارد و اين محصولات از فرصت‌هاي صادراتي خوبي برخوردارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون