• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

سه فيلم، سه كارگردان و سه پروژه در حال ساخت

موتمن، تبريزي، عليمرداني پروژه‌هاي خود را كليد زدند

رضا صديق

هميشه پاييز مصادف است با خبر طي شدن مراحل توليد فيلم‌هايي كه ساخته مي‌شوند تا خود را در نيمه زمستان برسانند به جشنواره فجر. امسال هم اين اخبار جسته و گريخته، از اين سو و آن سو به گوش مي‌رسد. دو كارگردان شناخته شده مثل فرزاد موتمن و كمال تبريزي، يك كارگردان جوان مثل هاتف عليمرداني؛ هر سه نيز با فيلم‌هاي‌شان مهمان اكران سال گذشته سينماي ايران بودند. موتمن با فيلم متفاوتش «خداحافظي طولاني»، تبريزي با فيلم رفع توقيف شده‌اش «پاداش» و عليمرداني نيز با فيلم پشت اكران مانده‌اش «مردن به وقت شهريور».
فرزاد موتمن اين روزها در حال ساخت فيلمي است كه با نام «آخرين بار كي سحر را ديدي؟»؛ در خلاصه داستان آخرين فيلم موتمن آمده است: «صبح است، مادري سراسيمه وارد كلانتري مي‌شود و به افسر نگهبان مي‌گويد دختر جوانش، سحر، ديشب به خانه بازنگشته است». در اين فيلم فريبرز عرب‌نيا، سيامك صفري، ژاله صامتي، محمدرضا غفاري، بهاران بني‌احمدي بازيگران، ژيلا ايپكچي تدوين، بهرام بدخشاني و آتيلا پسياني ايفاي نقش مي‌كنند. فيلمنامه آخرين فيلم موتمن را امير عربي نوشته و اين ايام مراحل مياني فيلمبرداري كار در حال اجراست. 
هاتف عليمرداني نيز اين روزها مراحل انتهايي پيش توليد فيلم «هفت ماهگي» را مي‌گذراند. پيش توليد اين فيلم ماه گذشته آغاز شده است. اين فيلم ملودرامي با مضمون بررسي ارتباطات جوانان با يكديگر است و عليمرداني در آن در امتداد مسيري حركت مي‌كند كه در چند سال اخير و بعد از «به خاطر پونه» پيموده است. هنوز ليست بازيگران قطعي اين فيلم مشخص نشده است و عليمرداني به «اعتماد» گفته است كه در هفته جاري بازيگران اصلي اين پروژه مشخص خواهند شد. عليمرداني از قطعي شدن حضور محمود كلاري به عنوان فيلمبردار «هفت ماهگي» خبر داد. كمال تبريزي كه سواي «پاداش»، فيلم «دونده زمين» را كه سال 89 ساخته شده است را نيز در سينماي هنر و تجربه در حال نمايش دارد، اين روزها در حال پيش توليد فيلمنامه جديدي است. فيلم تازه تبريزي با نام «كوري» پروانه ساخت گرفته و قرار است منوچهر محمدي تهيه‌كنندگي اين اثر را به عهده داشته باشد. حضور منوچهر محمدي در كنار تبريزي اين شايعه كه مضمون فيلم آخرش پيرنگ سياسي دارد را تقويت مي‌كند. تبريزي گفته است كه هنوز بازيگران اين پروژه مشخص نيستند و او در حال رايزني و انتخاب نهايي بازيگران اين فيلم است. همچنين لازم به ذكر است كه فيلم «دونده» از تبريزي كه اين ايام در هنر و تجربه به مرحله نمايش رسيده است داستان واقعي يك هنرپيشه مشهور ژاپني است كه نذر كرد در سن ۶۰ سالگي دور دنيا را بدود. او پس از يك سال و اندي امريكا و اروپا را دويد و در كشور تركيه متوجه شد به سرطان لنفاوي مبتلا است. او با اراده استوار و با اعتقاد و ايمان بسيار به خداوند راه را ادامه داد و به ايران رسيد. او پس از ۷۵۰ روز دوندگي، به ژاپن رسيد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون