• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

سر خط خبر

 مستند «زيدان، يك پرتره قرن بيست‌ويكمي» ساخته داگلاس گوردون و فيليپ پارنو، درباره شخصيت زين‌الدين زيدان و حضور او در ميادين فوتبال، پنجشنبه دوم مهر در موسسه آپ‌آرت‌مان به نمايش در مي‌آيد. 
 مجسمه «صندوق پست» اثر ابراهيم اسكندري كه در ماه‌هاي قبل مفقود شده بود، مجدد ساخته و در همان محل سابق خود نصب شد. اين مجسمه كودكي را درحال انداختن نامه به درون صندوق نشان مي‌دهد. اين اثر حجمي براي 
نخستين بار در اولين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري از سوي اين هنرمند ساخته شد و در گالري برگ به نمايش در آمده بود. 
 به مناسبت برگزاري بيست و دومين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان ۳ مجموعه نمايشنامه و يك كتاب پژوهشي منتشر مي‌شود. (مهر) 
 نمايش «مبارزه بريتانيا در ۷۵ سال قبل» با موضوع سخنراني وينستون چرچيل، نخست‌وزير اسبق انگلستان براي حمله هواپيماهاي انگليسي به مواضع آلمان نازي در انگليس روي صحنه رفت. (مهر) 
 نشريه «ورايتي» در گزارشي به فروش بسيار خوب فيلم «محمد رسول‌الله» در ايران اشاره كرده و گفته اين در حالي است كه همچنان برخي گروه‌هاي كشورهاي اسلامي به اين فيلم واكنش نشان داده‌اند. (ايسنا) 
 علي جنتي و هيات همراه، شامگاه (30 شهريور) از مجتمع سينمايي «كوروش» بازديد كرد و به تماشاي تئاتر «غرب واقعي» به كارگرداني داريوش مهرجويي نشست. (ايسنا) 
 «شاهين فرهت» آهنگساز پيشكسوت موسيقي كلاسيك، تازه‌ترين سمفوني خود را با عنوان «روح‌الله» ساخت. وي اين اثر را با محوريت شخصيت فرهنگي، سياسي و اجتماعي امام خميني(ره) در چهار موومان ساخته كه با اركستر سمفونيك اوكراين ضبط شده و قرار است به‌زودي در ايران اجرا شود. (ايسنا) 
 شبكه مستند سيما در دومين قسمت از مجموعه «گنجينه» مستند «مشق شب» به كارگرداني عباس كيارستمي را براي پخش در نظر گرفته است. (ايسنا) 
 مجموعه آيتم‌هاي طنز «خمپاره» به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبكه افق پخش خواهد شد. رضا احسان‌پور از جمله طنزپردازان كشورمان اجراي اين آيتم‌ها را به شيوه استندآپ كمدي بر عهده دارد؛ در هر قسمت يكي از خاطرات طنز دوران دفاع مقدس از زبان رزمندگان، فرماندهان يا ديگر افرادي كه در جبهه‌ها حضور داشتند توسط احسان پور روايت مي‌شود. (ايسنا) 

 

«جنگ بود» احسان محمدي رونمايي شد
در تمام جنگ‌ها كودكان بزرگ‌ترين قربانيان هستند
در مراسمي كه دوشنبه به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعي از نويسندگان و هنرمندان در كافه كتاب آمه برگزار شد، كتاب «جنگ بود» نوشته احسان محمدي دهلراني مورد نقد و بررسي قرار گرفت. در ابتداي اين مراسم سيدعبدالجواد موسوي، منتقد ادبي ضمن تحسين اين اثر گفت: مدت‌هاست در عرصه دفاع مقدس كتابي تا اين اندازه روان، صميمي و باورپذير نخوانده بودم. اين روزنامه‌نگار ضمن خواندن بخش‌هايي از كتاب افزود: در ادبيات دفاع‌مقدس كمتر از مردم مناطق مرزي كه گرفتار جنگ بودند حرفي زده مي‌شود، اينكه چطور در آن شرايط زندگي كردند، چطور با جنگ كنار آمدند و بچه‌ها چطور بزرگ شدند. اين كتاب روايت مستندي از زندگي مردم است كه با چه مظلوميتي زندگي كردند. احسان محمدي، نويسنده كتاب نيز در سخناني كوتاه با اشاره به موضوع كتاب گفت: در تمام جنگ‌ها كودكان بزرگ‌ترين قربانيان هستند. آنها نه موافقند نه مخالف، نه زنده باد مي‌گويند و نه مرده باد اما بيشترين صدمه‌هاي روحي را از جنگ‌ها مي‌بينند. او گفت: بزرگ‌ترها تن‌شان زخم مي‌شود و مي‌توانند آن را نشان دهند اما بچه‌ها روح‌شان زخم برمي‌دارد و اين زخمي است كه هيچ‌وقت خوب نمي‌شود. در جنگ‌ها بيش از زنده‌ها، زندگي كشته مي‌شود و بيش از كودكان، كودكي. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون