• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

هفته آينده هشتمين هفت نگاه آغاز مي‌شود

اعتماد| جمعه هفته آينده، هشتمين هفت نگاه - فروش سال هنرهاي تجسمي- در فرهنگسراي نياوران آغاز خواهد شد. در اين دوره نيز چون سال‌هاي گذشته گالري‌هاي آريا، الهه، گلستان، والي، هفت ثمر و ماه مهر با هدف رونق‌افزايي به اقتصاد هنر، ارايه آثار هنري اصيل و عرضه آثار هنري با قيمت‌هاي مناسب اين نمايشگاه تجسمي را با محوريت فروش برگزار مي‌كند.

ليلي گلستان، سخنگوي هفت نگاه در خبر اوليه اين رويداد مي‌گويد: «در هشتمين هفت نگاه از ميان انبوه آثار هنري متقاضي، ٢٩٠ هنرمند منتخب شده‌اند كه با نمايش بيش از ٣٨٠ نقاشي، نقاشي خط، طراحي، چاپ دستي كه در ميان آنها ٤٠ مجسمه هم حضوري پررنگ دارند مردم را به خريد اثر هنري دعوت مي‌كند.»

بنا به گفته او گروه هفت نگاه مانند هر سال كوشيده است ضمن ارايه آثاري با كيفيت خوب، قيمت‌هايي فوق‌العاده مناسب را پيشنهاد كند تا اقشار مختلف مردم به خريد آثار هنري ترغيب شوند. ليلي گلستان بر اين اعتقاد است كه اين گالري‌ها براي برپايي اين نمايشگاه سختي‌هاي زيادي كشيده‌اند. هر سال تعداد زيادي كارهاي هنري براي شركت در نمايشگاه به دست ما رسيده است و از ميان تمام آنها، آثاري براي شركت و حضور در نمايشگاه انتخاب مي‌شوند.

سال گذشته در هفت نگاه، تعدادي از گالري‌ها نيز به عنوان مهمان حضور داشتند. معمولا در اين نمايشگاه حضور سه نسل هنرمندان شاخص ايران در يك صد سال اخير، عرضه آثاري با رويكردهاي بسيار متنوع زيباشناختي و موضوعي و صد البته معرفي استعدادهاي تازه نقاشي و مجسمه سازي از ديگر خصوصيات اين اتفاق مهم در عرصه هنرهاي تجسمي است.

نخستين هفت نگاه، اسفند ١٣٨٥ با حضور ١٤٠ هنرمند در فرهنگسراي نياوران برپا شده بود و اينك به عنوان نمادي از همگرايي گالري‌هاي تهران، تاثير بسزايي در تشويق اقشار مختلف مردم به خريد آثار هنري داشته و مجموعه‌داراني جوان را به جامعه تجسمي علاوه كرده است. هشتمين هفت نگاه از بيست و دوم آبان ماه در فرهنگسراي نياوران آغاز به كار مي كند و تا ششم آذر ماه داير خواهد بود.

سال گذشته آثار 350 هنرمند از جمله سهراب‌سپهري، فريده لاشايي، كامبيز درمبخش، غلامحسين نامي، آيدين آغداشلو، رضا بانگيز، حسين محجوبي و... در اين نمايشگاه روي ديوار رفته است. اين آثار از حدود دوميليون تومان به بالا قيمت‌گذاري شده بودند. آران، اعتماد، حنا، زيرزمين دستان، سين، سيحون و طراحان آزاد، هفت گالري بودند كه سال گذشته به عنوان گالري‌هاي مهمان به «هفت نگاه» پيوسته‌اند تا به گفته ليلي گلستان - سخنگوي «هفت نگاه» - با نمايش گوناگوني هنر ايران، طيف وسيعي از سلايق هنري را پاسخ دهند و بستري براي وحدت رويه و همگرايي بيشتر گالري‌ها فراهم آورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون