• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

معاون اول رييس جمهور:

برخی در پشت پرده به زنجانی روحیه می‌دهند

جهانگيري با بيان اينكه بايد با كساني كه گروه‌هاي تروريستي را سازماندهي كرده و از آنها حمايت مالي مي‌كنند مبارزه كرد، يادآور شد: نمي‌توان گفت داعش همين‌طور به وجود آمده و به حيات خود ادامه مي‌دهد و حتما كشورهايي در ايجاد و ادامه حياتش نقش دارند.

وي با بيان اينكه در جامعه‌اي كه اميد، تحرك و نشاط وجود داشته باشد شاهد ثروت‌آفريني هستيم، گفت: در دولت تدبير و اميد اولويت اساسي ما اين است كه به سهم نخبگان در تصميم‌گيري كشور بها داده شود و نخبگان در حوزه‌هاي مختلف در مراحل تصميم‌گيري نقش ايفا كنند. وي با اشاره به اينكه كشور فرصت‌هاي جديدي پيش رو دارد، گفت: لازم است نخبگان كمك كنند تا از اين فرصت‌ها به‌خوبي استفاده شود تا به تهديدي براي كشور تبديل نشود. چون اگر دنبال رونق اقتصادي هستيم سازوكارش جذب سرمايه‌گذاري و دادوستد اقتصادي و تعامل نهادها و موسسات علمي، فرهنگي و اقتصادي با خارج از كشور است.

واكنش زنگنه چه بود؟

بيژن زنگنه هرچند به آخرين دفاعيات بابك زنجاني واكنشي نشان نداده است اما در همان روزهاي ابتدايي كه زنجاني از پول خرد محسوب شدن بدهي‌اش به وزارت نفت صحبت كرده بود واكنش جدي به اين موضوع نشان داده و هشدار مي‌دهد كه بايد مواظب بود كه جاي بدهكار و طلبكار عوض نشود، گفت: آدمي پيدا مي‌شود كه مي‌گويد دو ميليارد يورو براي ما پول خرد است: چقدر داري كه دو ميليارد يورو برايت پول خرد حساب مي‌شود؟ ولي براي مردم ايران دو ميليارد يورو پول خرد نيست. وي با اشاره به اينكه مردم ايران نفري حدود ١٣٠ هزار تومان از تو طلب دارند، ادامه داد: براي يك خانواده چهار نفره، حدود ٥٠٠ هزار تومان پول كمي نيست. وزير نفت افزود: يعني شما ٢٠٠ ميليارد يورو داري كه دو ميليارد يورو برايت پول خرد است؟ از كجا آورده‌اي؟ زحمت كشيده‌اي؟ داستان سر هم كردن هم حدي دارد. حالا باشد پول خرد توست، دستت درد نكند همين پول خرد را بده كه حق ملت ايران را بدهيم. به گزارش ايسنا، زنگنه با اشاره به اينكه مرتب اعلام مي‌كنند كه وزارت نفت شماره حساب اعلام نمي‌كند، يادآور شد: شما در حساب خودت يا دادگاه اين پول را بريز و بگو دو ميليارد و ٧٠٠ ميليون دلار در حساب من پول هست، بسيار خوب خيال ما راحت مي‌شود كه پول هست، بالاخره جمهوري اسلامي از تو اين پول را مي‌گيرد. وزير نفت با بيان اينكه فردا ادعا شده است كه اين پول را مي‌دهند، گفت: عده‌اي براي دور زدن تحريم، مردم و اقتصاد ايران را دور زدند و بزرگ‌ترين فشارها را در سخت‌ترين شرايط به ملت ايران تحميل كردند. وي با اشاره به اينكه اطلاع‌رساني بايد شفاف باشد، اظهار كرد: بايد با فساد، دروغگويي و دروغ‌پردازي مبارزه كرد.

 

همه اظهارات زنجاني عليه زنگنه

مگر مي‌شود فردي كه از سال ۷۸ تا ۹۲ ميلياردها تومان معاملات بانكي و تجارت داشته و ال‌سي باز كرده است يك مرتبه فردي غيرمطمئن شود؟ چرا آن زمان منشا پول‌هاي من درست بود و صوري نبود و يك مرتبه خواستند دادستان را فريب دهند؟

اگر موضوع، وصول پول بيت‌المال است چرا مبلغ پنج ميليارد و 800 ميليون يورويي كه وزير (بيژن‌زنگنه)، نفت را به شخصي فروخته است، دريافت نمي‌كند؛ اين فرد همان كسي است كه يك حساب حتي نداشته و از من گاهي پول قرض مي‌كرد. متهم اصلي پرونده نفتي اضافه كرد: اگر نتوانسته آن پول را به كشور برگرداند، حلال‌خور و من حرام‌خور هستم؟ و آيا 8/5 ميليارد يورو پول مردم و بيت‌المال نيست؟ جناب آقاي قاضي! شما گفتيد نفت براي مردم بوده، اما چرا آن ۵ ميليارد يورو كه يك فردي به وزارت نفت بدهكار است را پيگيري نمي‌كنيد؟

دليل اينكه براي‌تان نوشتم حاضر نيستم ساعت، انگشتر، چهار ماشين و دو موتوسيكلتم را به نفت بدهم اين است كه دوست ندارم ماشينم را زنگنه سوار شود و به مجموعه نفت برسد. اين اموال را آتش بزنيد اما به نفت ندهيد.

تلاش من اين بود كه حسابي در بانك‌هاي خارجي براي نفت باز كنم. آيا وظيفه من بود كه حساب باز كنم و بعد من را به بازي متهم كنيد؟ اين در حالي است كه وزير نفت در نشست خبري گفته است زنجاني جاي پول‌ها را نشان دهد، اما وكلاي خارجه من مي‌گويند حاضريم ضمانتنامه بدهيم و وقتي صحبت از پرداخت پول مي‌شود وزارت نفتي‌ها مي‌گويند شايد اين پول از فروش مواد مخدر يا اسلحه باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون