• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

سردار نقدي:

برگزاري رزمايش بزرگ «الي بيت‌المقدس» با حضور 120گردان

 

گروه سياسي| رييس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري بسيج در خصوص پاسخ دولت به فرمان مقام معظم رهبري در استفاده از توانمندي‌هاي بسيج در حوزه اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: متاسفانه دكترين مديريت موجود در ادارات استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و گسترده بسيج نيست. به گزارش خبرگزاري بسيج، سردار محمدرضا نقدي در نشست خبري با خبرنگاران كه به مناسبت تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج داشت با اشاره به گراميداشت هفته بسيج گفت: هفته بسيج در راه است و ما تلاش داريم كه به شكل نمادين آثاري از نعمات بي‌شمار بسيج را براي مردم كشور و دنيا بازگو كنيم. جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار نقدي در اين نشست خبري به شرح زير است:

حقيقا امروز نعمت‌هاي الهي بسيج آنقدر زياد است كه قابل احصا نيست. مردم ما عاشق ارزش‌هاي انقلاب هستند و بسيج در همه اقشار گسترده است و در تمام زوايا مردم سازماندهي شده و تلاش دارند خلأ‌ها را پركنند.

آنچه سوريه را نجات داد، آنچه لبنان را نجات داد بسيج مردمي بود كه امروز براي رهايي از ظلم ظالمان جهاني شده است.

در پنجشنبه اين هفته همايش جامعه اساتيد پزشكي سراسر كشور را خواهيم داشت و همچنين در روز پنجشنبه رزمايش بزرگ «الي بيت‌المقدس 4» با حضور 120گردان بسيج در حوالي قم با شركت شش استان برگزار مي‌شود و اختتاميه اين رزمايش در روز جمعه 29 آبان است.

گردهمايي ميقات صالحين برگزار و پايگاه‌هاي مشاوره ديني و ايستگاه‌هاي سلامت در مصلا‌هاي نماز جمعه مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها برپا مي‌شود. همچنين سخنراني فرماندهان سپاه‌هاي استاني و شهرستاني در نماز جمعه نيز از ديگر برنامه‌هاست. در حال حاظر بسيج بزرگ‌ترين حلقه‌هاي تربيتي را زير نظر بهترين اساتيد اخلاق دارد.

متاسفانه دكترين مديريت موجود در ادارات استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و گسترده بسيج نيست.

بسيج يك ارگان مردمي است كه نمونه و مشابه ديگري در دنيا ندارد، كارهاي اداري ما برگرفته از روش‌هاي متداول دنياست و دكترين اداري ما دكتريني نيست كه بتواند يك نهاد مردمي بزرگ را در دل خود ببيند و از ظرفيت آن بهره‌برداري كند اين مشكل بزرگي است كه وجود دارد، البته معاون اول رييس‌جمهور از ما دعوت كردند و ما طرح‌هاي خود را در حوزه اقتصاد مقاومتي ارايه داديم.

جهانگيري اعلام كرد كه طرح‌هاي خوبي است و اگر فقط مشكل مالي داشته باشد حل مي‌كنيم ولي از لحاظ تخصصي بايد وزارتخانه‌هاي مربوطه آنها را تاييد كند، طرح‌ها را از ما خواستند و مكتوب فرستاديم ايشان هم به وزارتخانه‌هاي ذي‎ربط ارجاع دادند و ما همچنان منتظر پاسخ آنان هستيم.

متاسفانه دكترين مديريت ما مبتني بر بهره‌برداري از جريان‌هاي مردمي نيست و اين يك نقطه ضعف است، در ابتداي جنگ نيز همين‌گونه بود، كسي مردم را باور نداشت ولي مردم خودشان را در دفاع مقدس اثبات كردند و نيروهاي مسلح هم از اين ظرفيت مردمي استفاده كردند، ولي دستگاه‌هاي اداري ما اين قابليت را پيدا نكرده‌اند كه نظير نيروهاي مسلح عمل كنند و بتوانند برنامه‌ريزي كنند غير از چند مورد مثل بسيج سازندگي كه با هماهنگي نهادهاي دولتي فعاليت مي‌كنند، هرچند استفاده كاملي هم از ظرفيت بسيج سازندگي صورت نمي‌گيرد.

ما بايد بسياري از مشكلات را به صورت مردمي حل كنيم و تنها به ارگان‌هاي دولتي كه با آنها قرارداد مي‌بنديم تكيه نكنيم، مثلا اگر بخواهيم بي‌سوادي را با تلاش مردم ريشه‌كن كنيم طي سه سال مردم آن را به صفر مي‌رسانند، اين توانايي در مردم هست و ما به عنوان سازمان‌دهنده مردم اين مسائل را تضمين مي‌كنيم، اين نكته‌اي است كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها متذكر شده‌اند كه از مردم براي حل مسائل استفاده كنيد.

رسانه‌ها مي‌توانند كمك كنند همان خط‌مشي‌اي كه بچه‌هاي بسيجي در جنگ به جبهه‌ها رفتند و با دشمن درگير شدند در حوزه اقتصاد مقاومتي هم اجرا كنند.

بسيج تعداد زيادي از واحد‌هاي توليدي را تاسيس و ايجاد شغل كرده و وقتي با مسوولان صحبت مي‌كنيم كسي اين طرح‌ها را رد نمي‌كند ولي مدام ارجاع مي‌شود.

بايد مسوولان را به استفاده از ظرفيت مردمي تشويق كرد. مثلا فرض كنيد در حادثه‌اي مثل سيل يا زلزله، اگر مردم و بسيج را خط بزنيد چه فاجعه‌اي خواهد شد.

مثلا اگر در حال حاضر در تامين امنيت كشور بسيج را حذف كنيد چه مشكلاتي پيش خواهد آمد. اين مسائل را بايد ديد و از ظرفيت مردمي براي پيشبرد كارها استفاده كرد كه اميدواريم اين اتفاق بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون