• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

تداوم كاهش قيمت در بازار طلا

گروه اقتصادي |بازار طلا چه در عرصه جهاني و چه در عرصه داخلي روز گذشته باز هم به روند نزولي خود ادامه داد و در نتيجه آن انواع مسكوكات با كاهش قيمت رو به‌رو شدند.
اين روند در عرصه جهاني هم ادامه پيدا كرد تا براي دومين روز پي‌در‌پي قيمت جهاني هر اونس طلا كاهش داشته باشد. اين در حالي است كه در بازار ارز قيمت دلار افزايش پيدا كرد. دلار روز گذشته به بيش از سه هزار و 500 تومان صعود كرد. از سوي ديگر قيمت هر يورو باز هم كاهشي اندك داشت تا كماكان با تمام مقاومت‌هاي بانك اروپا، كاهش اندكي را واحد پولي اين قاره تجربه كند.
در بازار تهران و در روز چهارشنبه، قيمت هر سكه طلاي تمام بهار آزادي طرح جديد تا 906 هزار تومان كاهش داشت كه نشان‌دهنده كاهش دو هزار توماني قيمت آن نسبت به روز سه‌شنبه باشد. همچنين سكه طلاي تمام بهار آزادي طرح قديم هم با كاهش چهار هزار توماني به 905 هزار تومان رسيد. هر قطعه نيم سكه، 456 هزار تومان مبادله شد و بر اين اساس نيم سكه هم دو هزار تومان ارزان‌تر شد. ربع سكه هم با كاهش هزار توماني 246 هزار تومان تثبيت شد. سكه يك‌گرمي هم بعد از چند روز با تغيير قيمت رو‌به‌رو شد و 166 هزار تومان خريد و فروش شد.
علاوه بر اين مظنه مثقال طلا، 398 هزار و 700 تومان به دست متقاضيان رسيد. قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني باز هم ارزان‌تر شد و به هزار و 70 دلار رسيد تا روند كاهشي قيمت اونس جهاني طلا در دو روز گذشته به شكل چشمگيرتري روند كاهشي را دنبال كند. قيمت گرم طلاي 18 عيار 91 هزار و 950 تومان بود.
در طرف ديگر بازار و در ميان فروشندگان ارز قبل از هر چيز با افزايش قيمت دلار امريكا از سه هزار و 394 تومان به سه هزار و 543 تومان
رو به‌رو شدند. يورو هم در بازار پنج تومان ارزان‌تر شد تا قيمت آن به سه هزار و 835 تومان برسد. پوند و درهم تغيير قيمتي نداشتند و قيمت آنها پنج هزار و 430 تومان و 977 تومان تثبيت شد. همچنين هر لير تركيه هم در روز چهارشنبه و در بازار ارز تهران به قيمت هزار و 258 تومان به دست متقاضيان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون